اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۶۹۵۸۰

اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج

ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) خبر داد:

اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج

خبرگزاری ممتاز: ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) در نشستی خبری با اصحاب رسانه به تبیین برنامه های خود درهفته بسیج پرداخت.

سه شنبه ۲۷ آبان – ۱۵:۴۰

به گزارش ایمنا، با توجه به آن که ۳۵ سال از عمر بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد، نواحی مختلف بسیج به مناسبت سالروز تشکیل این نهاد به دستور حضرت امام خمینی (ع) برنامه‌های ویژه‌ای را برای این روز و همچنین هفته بسیج در نظر گرفته‌اند.
در همین راستا ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) که در نیمه غربی شهر اصفهان مشغول فعالیت است در نشستی خبری با اصحاب رسانه به تبیین برنامه‌های خود در این هفته پرداخت.
از جمله رده‌هایی که در بسیج ناحیه مقاومت امام رضا (ع) مشغول فعالیت هستند می‌توان به بسیج مهندسین، بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی، بسیج مساجد و محلات و بسیج دانشجویی اشاره کرد.
این ناحیه در هفته بسیج دو دسته برنامه را تدارک دیده است که برخی در زمره برنامه‌های متمرکز و ناحیه‌ای و برخی دیگر در زمره برنامه‌های غیر متمرکز قرار دارند.
از جمله برنامه‌های متمرکز و ناحیه‌ای بسیج مقاومت امام رضا (ع) می‌توان به میقات صالحین، فراخوانی فصلی گردان‌های عاشورا و الزهرا، کوه پیمایی بسیجیان، همایش‌های اقتصاد مقاومتی و غیره اشاره کرد.
از طرفی دیگر برنامه‌های غیر متمرکز به دسته‌ای اتلاق می‌شود که در بیش از ۳۵۰ پایگاه بسیج صورت می‌گیرند. برگزاری این برنامه‌ها دو رویکرد را دنبال می‌کند: نخست، ارائه گزارش عملکرد و فعالیت‌های سالیانه بسیج و دوم، ارائه و ترسیم چهره واقعی بسیج. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های بسیج، تجلیل از بسیجیان نخبه و برتر، طرح عیادت بسیجیان از خانواده شهدا، طرح نذر عشق، سنگر سازی در مساجد و طرح اهدای خون اشاره کرد.
به گفته فرمانده این ناحیه، بسیج ناحیه مقاومت امام رضا (ع) در سال  پنج اولویت اصلی فعالیت‌های فرهنگی ، تربیتی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و مأموریت‌های امنیتی رزمی و دفاعی را در دستور کار خود قرار داده بود که بنا به توجه ویژه مقام معظم رهبری به فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی، این ناحیه نیز بر این دو عرصه تمرکز و توجه بیشتری را معطوف ساخت.
در این هفته برای هریک از ایام، عنوانی زیر در نظر گرفته شده است :
روز نخست، بسیج، ولایتمداری و انتظار
روز دوم، بسیج، فرهنگ و تمدن نوین اسلامی
روز سوم، بسیج، جوان و خودباوری
روز چهارم، بسیج، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی
روز پنجم، بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی
روز ششم، بسیج مستضعفین در راه بیت المقدس
روز هفتم، بسیج، ایثار و میثاق با شهدا
۱۴/ 
 

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.