اجرای برنامه برای فعال شدن بازار مسکن

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/عباس آخوندی گفت: تکمیل خدمات روبنایی مجموعه مسکن مهر از کارهایی است که در آینده باید به آن توجه کنیم.

به گزارش ممتاز ؛ وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن از سال ۸۵ تاکنون ثابت بوده است و این رقم ۲۰ میلیون تومان بوده است،‌ گفت: برای خروج از رکود برنامه فعال شدن بازار مسکن را در دست اقدام داریم که یک راه آن فعال‌سازی بازار مالی مسکن است و در همین راستا اولین پیشنهاد ما به بانک مرکزی، افزایش سطح تسهیلات بوده است.

وی با اشاره به اینکه نظر بانک مرکزی این است که افزایش تسهیلات مسکن به تدریج صورت گیرد، گفت: افزایش تسهیلات فعلی برای شهرهای کوچک می‌تواند موثر باشد اما هنوز برای تهران و شهرهای بزرگ نیاز به اقدامات بعدی است و امیدواریم بانک مرکزی در مراحل بعدی در این زمینه نیز اقدام کند چون میزان تسهیلات مسکن در برابر قیمت خرید یک واحد نوساز باید مبلغی موثر باشد که امیدواریم در ادامه این گام مثبت شاهد افزایش تسهیلات مسکن در مراحل بعدی باشیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در مورد احیای مسکن مهر و اینکه آیا نظارت واقعی بر نحوه ساخت واحدهای مسکن مهر و برطرف شدن معایب آن انجام می‌شود، گفت: همه پروژه‌ها مهندس ناظر دارد و خود ما نیز بر این کار نظارت عالیه داریم، پس هر جا عیبی باشد به مهندس ناظر اعلام می‌کنیم تا برطرف شود.

آخوندی همچنین در رابطه با ساخت مدرسه و بیمارستان در پروژه‌های مسکن مهر، گفت: اعتبارات کافی برای خدمات روبنایی پروژه‌های مسکن مهر پیش‌بینی نشده بود اما ما این موضوع را بررسی می‌کنیم تا در پروژه‌هایی که نیاز به ساخت مدرسه، پاسگاه، مسجد و بازار تجاری باشد اقدامات لازم را انجام دهیم اما کاری طولانی در پیش داریم و تکمیل خدمات روبنایی مجموعه مسکن مهر از کارهایی است که در آینده باید به آن توجه کنیم.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.