اجرای برنامه “بسیج سلامت نوروزی” همزمان با آغاز ایام تعطیلات نوروزی

۲۸ام بهمن ،

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای برنامه «بسیج سلامت نوروزی» همزمان با آغاز ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر علیرضا مصداقی نیا طی ابلاغی به روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به نزدیکی ایام تعطیلات نوروز و افزایش فعالیت بعضی از مراکز و اماکن عمومی همچون مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی بهاره، مراکز اقامتی، تفریحی، گردشی و تاریخی، خواستار افزایش و تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی هدفمند بر این گونه مراکز و اماکن خاص شد.

وی با اشاره به دستورالعمل برناه بسیج سلامت نوروزی تأکید کرد: در راستای حفظ سلامت مسافران نوروزی و با توجه به برگزاری همه ساله برنامه «بسیج سلامت نوروزی» از سال های قبل، به منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و تأمین و ارتقای ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه و بهداشت آب، این برنامه برای تعطیلات نوروزی سال ۹۲ نیز تحت مسئولیت همکاران بهداشتی مستقر در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اجرا و گزارش شود.

معاون بهداشت خاطرنشان کرد: همکاران بهداشت محیط باید نسبت به تهیه و تدوین برنامه عملیاتی و اجرای آن از اول اسفند ماه تا ۱۵ فروردین با حداکثر بهره گیری از توان کارشناسی، امکانات و تجهیزات اقدام کنند.

دکتر مصداقی نیا به روسای دانشگاه های علوم پزشکی تأکید کرد: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با ستادهای نوروزی استانداری های، فرمانداری ها و سازمان های راهداری، حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهر سازی مبنی بر همکاری های بین بخشی و تشکیل اکیپ های نظارتی مشترک به منظور نظارت بر مراکز مورد نظر در مجتمع خدمات رفاهی بین راهی از بستر به وجود آمده به نحو مطلوبی به منظور کنترل و ساماندهی مراکز و اماکن مذکور استفاده کنند.

معاون بهداشت یادآور شد: همانند سال های قبل انتظار می رود در سال جاری نیز نسبت به پوشش نظارت مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن حساس و همچنین پوشش نظارتی بر اماکن اقامتی و اماکن بین راهی اقدام شود به طوری که ناظران بهداشتی هر ۱۵ روز یک بار و جمعا سه بار در طول برنامه از این اماکن بازدید کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.