اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اجرای برنامه پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع در مناطق شهری استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر  طیب قدیمی  در اولین  کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال جاری  که با حضور اعضای این کارگروه  و فرمانداران شهرستانهای قروه و سروآباد در استانداری کردستان برگزار شد با اعلام این مطلب به  ضرورت اجرای برنامه پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع  شهری اشاره کرد.

وی فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی را از ضروریات اجرای برنامه پزشک خانواده در مناطق شهری عنوان کرد و افزود: برای اجرای بهتر و مطلوب این برنامه نیازمند همکاری و تعامل همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی و مردم هستیم.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در ادامه افزود: حفظ منابع، توزیع و بهره‌وری مطلوب از خدمات نظام سلامت از اهداف اجرای برنامه پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع در مناطق شهری است.

دکتر قدیمی در ادامه یکی از اقدامات اساسی در این برنامه را جلب مشارکت افراد تاثیرگذار ذکر کرد و گفت: باید با فراهم کردن بسترهای فرهنگی لازم و راه‌اندازی نهضت فرهنگی در بین مردم به استانی الگو تبدیل شویم.

وی یادآور شد: در حوزه سلامت و درمان به دلیل عدم استقرار پزشک خانواده در مناطق شهری با یکسری تعارض و چالش‌ها روبه‌رو هستیم و با وجود هزینه‌های زیاد در این زمینه باز هم مردم احساس نارضایتی دارند که با اجرایی شدن این برنامه در مناطق شهری عدالت در سلامت محقق خواهد شد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.