اجرای بیش از ۸۰ طرح قرآنی در سال ۹۱

۱۴فروردین۱۳،

مدیر دفتر ریاست و فرا برنامه سازمان دارالقران کریم گفت: بیش از ۸۰ طرح قرآنی در سه حوزه آموزش قرآن، فعالیت های مشارکتی و حمایت از فعالیت های قرآنی در سال ۹۱ صورت گرفته است.

داوود تک فلاح در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب که طرح های قرآنی در سه بخش دارالقران مرکز، دارالقران استان ها و اعتبارات انجام می گردد افزود: عمده از فعالیت های سازمان دارالقران  در حوزه آموزش قران بوده که بخش قابل توجهی از فعالیت مراکز قرآنی استان ها در این حوزه صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: قرائت قرآن از سطح یک تا سطح ۸؛ ترجمه و مفاهیم در ۴ فصل؛ ترجمه و تفسیر در سه طرح بینات، نورالرحمن و نسیم حیات؛ حفظ قران به صورت نیم جزء ، یک جزء و سی جزء به صورت سه ساله و پنج ساله؛ آموزش قران پیش دبستانی در ۳ فصل؛ و تربیت کادر متخصص به منظور تربیت مدرسین قرآنی، اساتید برتر، معلمین و داور قرانی از عمده فعالیت های آموزشی است.

تک فلاح در ادامه با اشاره به شناسایی استعداد های درخشان و برتر قرآنی بیان داشت: استعداد های برتر قرآنی و هم چنین مدیران و کارشناسان موسسات و البته به سازمان دارالقران در تمام استان ها تحت پوشش دوره های حفظ و قرائت ویژه قران قرار می گیرند.

وی در ادامه افزود: حمایت از خانه ها و مراکز قرآنی، برگزاری کلاس های تلاوت قران در مساجد از جمله فعالیت های تبلیغی و ترویجی مراکز استانی در کنار آموزش قران بوده است.

“تک فلاح” در ادامه اظهار داشت: اجرای برنامه قرآنی ویژه دهه فجر، برگزاری اردوهای آموزشی و تفریحی، جشنواره های قرآنی کودک و نوجوان، جوان و خانواده، توزیع بسته محصولات حمایتی در بین مساجد و مراکز قرانی از دیگر برنامه های اجرا شده در سال ۹۱ است.

تک فلاح در ادامه با اشاره به برگزاری دوره های تربیت مدرس به صورت متمرکز بیان داشت: در سال ۹۱، ۸ دوره برای تربیت مدرس و  داور قرانی برگزار شد که ۲۲۰ نفر از آموزش قرانی در رشته های قرائت، ترجمه و تفسیر بهره مند شدند.

 وی در ادامه طرح ملی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ را یک طرح ملی معرفی کرد و گفت: در این طرح معتبر ترین مدرک قرانی با امضای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و وزیر ارشاد اسلامی، اعطا می گردد که از درجه ۱ تا درجه ۵ صادر می گردد.

وی در خصوص دیگر فعالیت های این سازمان اظهار داشت:  ۵۰ تالیف قرآنی از دانشگاهی تا عموم مردم در زمینه های متخلف انتشار یافتن مجموعه کتاب های آموزش قران پیش دبستانی پس از ۴ سال تحقیق و بررسی؛ فراهم نمودن ۵ بسته آموزشی غیر حضوری در زمینه نماز، روخوانی و رواخوانی قران، حفظ، تجدید و مفاهیم در قالب نرم افزار سی دی، فیلم و کتاب، راه اندازی انجمن خیرین قرانی، پنجمین دوره مسابقات تفسیر قران با نام نورالهدی، مراسم تکریم چهره های قرانی و اولین دوره مسابقات نسیم ویژه ۲۵ دستگاه فرهنگ کشور که عرصه تازهی برای رقابت و رشد فعالیت های قرانی باز می کند.

وی در ادامه افزود: تشکیل مجامع علمی پژوهشی، همایش ملی ناشران و خطاطان و صنعت چاپ قران کریم بخشی از اقدامات سازمان دارالقران است.

تک فلاح در ادامه به فعالیت های صورت گرفته در حوزه نیم درصد اعتبارات اشاره کرد و گفت: تدوین اولین سند قران در فضای مجازی، توانمند سازی آحاد جامعه در زمینه صحت نماز و قرائت و حفظ قران، توزیع ۲۵ هزار بسته تولیدی سازمان و همچنین ۱۷۰ هزار جلد قران به صورت رایگان  در مناطق محروم ، راه اندازی صندوق حمایت از فعالان و موسسات قرانی و فاز سوم تصیح قران کریم در قالب اعتبارات نیم درصد صورت گرفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بعد از تصویب تدوین اولین سند قران کریم در فضای مجازی ساماندهی در امر حضور قران کریم در فضای مجازی به صورت جدی انجام خواهد شد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.