اجرای بیمه تکمیلی دانش برای نخستین بار

بینا- وزیر علوم از اجرای بیمه تکمیلی دانشجویان از مهرماه امسال خبر داد.
کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست معاونان دانشجویی وفرهنگی دانشگاه‌های کشور در محل وزارت علوم، ضمن محکوم کردن اقدام دشمن در هتاکی به حرمت نبی مکرم اسلام(ص) گفت: تلاش آنها برای تفرقه بین مسلمانان تبدیل به یک حرکت انسانی و وحدت‌آفرین بین موحدین جهان شد و این نشان از فطرت پاک انسان دارد.

* اجرای بیمه تکمیلی دانشجویان برای نخستین بار
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای بیمه تکمیلی برای نخستین بار در دانشگاه‌های کشور گفت: بیمه تکمیلی و حوادث تحت عنوان بیمه دانش از مهر امسال اجرایی می‌شود. وزیر علوم با اشاره به ۴ برابر بودن تسهیلات دانشجویان رشته‌های هسته‌ای خاطرنشان کرد: تسهیلات ویژه‌ای برای دانشجویان زلزله اخیر هم در نظر گرفته شده است.
وی از بازسازی و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با توجه به واگذاری خوابگاه‌های دانشجویی به بخش خصوصی باید نظارت‌ها خصوصا نظارت‌های فرهنگی بر خوابگاه‌های دانشجویی افزایش یابد.

* رسیدن به رتبه شانزدهم در دنیا، ۱۴ سال قبل از زمان پیش‌بینی شده
وزیر علوم تنها موردی از سند چشم‌انداز که تاکنون به آن دست یافته‌ایم را دستیابی به رتبه شانزدهم در دنیا اعلام کرد و گفت: دستیابی به رتبه شانزدهم در منطقه مایه افتخار جامعه دانشگاهی است و این موضوع خط بطلانی بر تبلیغات برخی از رسانه‌هاست.
وی افزود: اگر کیفیت دانشگاه‌ها کاهش یافته است، چطور توانسته‌ایم به این رتبه برسیم.
وی رسیدن به رتبه تک‌رقمی طی ۵ سال آینده را دور از باور توصیف نکرد و گفت: با توجه به پیشرفتی که در حال حاضر داریم قطعا طی ۵ سال آینده رتبه تک‌رقمی در جهان کسب خواهیم کرد. دانشجو در بخش دیگری از سخنان خود به آمار پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد پذیرفته‌شدگان زن و ۴۰ درصد مرد بودند.

* افزایش ۳ درصدی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی
دانشجو با بیان اینکه در زمانی که وی وزارت علوم را تحویل گرفت، تعداد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی ۱۴ درصد کل دانشجویان بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷ درصد از دانشجویان کشور دانشجوی دانشگاه‌های دولتی هستند ضمن اینکه تحصیلات تکمیلی در تعدادی از دانشگاه‌های کشور تا ۳ برابر افزایش یافته است.
وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری اجلاس تهران گفت: برگزاری این اجلاس باعث اقتدار و عزت ملت ایران شد.

* حق ندارید به دلیل نداشتن پول از ثبت‌نام خانواده شهدا و ایثارگران جلوگیری کنید
وزیر علوم خطاب به معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های کشور گفت: باید توجه داشته باشیم که هرچه داریم از ایثارگری و مقاومت خانواده ایثارگران است در نتیجه حق نداریم شان آنها را رعایت نکنیم. زمانی که شما استاد و رئیس دانشگاه نبودید و من وزیر نبودم این افراد فداکاری و ایثار کردند؛ اگر آنها نبودند ما هم نبودیم. وی تاکید کرد: هیچ مسئولی در دانشگاه‌ها حق ندارد جلوی ثبت‌نام دانشجویان شاهد و ایثارگر را بگیرد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.