اجرای تدابیر شدید امنیتی در بحرین و نگرانی مخالفان از آغاز موج تازه سرکوب‌ها

۲۱ آبان ،

aljazeera-51.jpeg

جمعیت الوفاق بحرین با اخطار نسبت به احتمال سرکوب گسترده مخالفان اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور تدابیر امنیتی شدیدی را در منامه، پایتخت اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین حزب مخالف دولت این کشور که عمده آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، اعلام کرد: دولت بحرین نیروهای امنیتی و گارد ملی را در منامه به حالت آماده باش درآورده و تدابیر شدید امنیتی را در پایتخت به اجرا گذاشته که احتمالا برای کنترل اوضاع سیاسی کشور است.

هادی الموسوی، سخنگوی جمعیت الوفاق در سخنانی عنوان داشت: یگان‌هایی از گارد ملی بحرین در شهر ستره و منامه مستقر شده‌اند که این امر نگرانی‌هایی را سبب شده است.

پیشتر نیز رژیم آل خلیفه از گارد ملی که فرماندهی جداگانه‌ای از دیگر نیروهای نظامی بحرین دارد، برای سرکوب مخالفان استفاده کرده است.

این اقدام دولت بحرین پس از آن انجام می‌شود که چند روز پیش یک جوان بحرینی در تعقیب و گریز نیروهای امنیتی این کشور کشته شد و مخالفان در مراسم تشییع جنازه این مخالف بحرینی درگیری‌هایی با نیروهای امنیتی داشتند.

روز جمعه نیز نیروهای آل خلیفه با حمله به جمع نمازگزارانی که قصد داشتند در مراسم نماز جمعه شرکت کنند مانع از برگزاری نماز جمعه شد و با استفاده از گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی اقدام به متفرق کردن تظاهرکنندگان کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.