اجرای خاصی از موسیقی ایرانی در کنسرت خنیاگران زروان

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

گروه موسیقی خنیاگران زروان با سبک باستانی خود اجرای خاصی از موسیقی ایرانی را به تالار رودکی می‌آورد.

به گزارش ممتاز نیوز؛ سرپرست گروه خنیاگران زروان با بیان مطلب فوق و همچنین با اشاره به سبک متفاوت موسیقی این گروه، گفت: مخاطبان در کنسرت آبان ماه ما با اجرای خاصی از موسیقی ایرانی که تا به حال نشنیده‌اند، روبرو می‌شوند.

وی ادامه داد: مدتی است که ساخته‌های بعضی از آهنگسازان ایرانی در دور تکرار الگوی قدما افتاده، زیرا صرفا از ریتم‌هایی که می‌شناسیم، استفاده می‌کنند؛ هرچند این ریتم‌ها زیبا و قابل احترام می باشند اما تنها بخش موسیقی ایرانی نیستند. موسیقی ایرانی در نواحی مختلف ایران و پیکره فرهنگی ایران نظیر کشور تاجیکستان نیز وجود دارد و می‌تواند دستمایه‌ای برای آهنگسازان باشد.

این پژوهشگر موسیقی باستانی ایران در به توضیح سازهای استفاده شده توسط این گروه پرداخت و گفت: تمام سازهای گروه رزوان پیشینه باستانی دارند یا براساس گزاره‌های باستانی ابداع شده‌اند.

پارسا با اشاره به بخش‌های مختلف این کنسرت، اظهار داشت: بخش اول کنسرت حال و هوای خراسانی دارد و بخش دوم بیشتر به سمت موسیقی حماسی می‌رود.

سرپرست گروه خنیاگران زروان در پایان خاطر نشان کرد: قطعات “ای عاشقان”، “عید نو”، “سرو خرامان” براساس مقام الله‌مدد، “تنتنن”، “بی‌رنگ و نشان” با شعر مولانا زهر تنهایی براساس موسیقی جنوب خراسان با همراهی استاد حسین دامن‌پاک و “سرو بالا” با شعر سعدی؛ قطعه “مهر” با شعر شروین وکیلی؛ قطعه درفش کاویانی با شعری از خودم؛ قطعه سه‌نوازی با آهنگسازی فرهنگ مشتاق و قطعه “بی‌کلام شیپاک” در این کنسرت اجرا می‌شود.

گفتنی است، کنسرت گروه خنیاگران زروان روزهای ۴ و۵ آبان ماه ساعت ۲۰ در تالار رودکی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به منظور تهیه بلیت می‌توانند به پایگاه اینترنتی ایران کنسرت مراجعه کنند و یا با آموزشگاه موسیقی زروان با شماره‌های ۸۸۳۴۱۸۰۲ و ۰۹۱۹۸۸۸۷۵۹۱ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.