اجرای طرح”یک استاد یک حساب”در صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان

۲۴م اسفند ،

yadegari.jpg

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به عملکرد صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان جهاد دانشگاهی، گفت: این صندوق از آغاز سال ۹۱ تا بهمن ماه، ۳۷۰ میلیون تومان به ۱۲ هزار و ۴۴۶ دانشجو تسهیلات ارائه کرده است.

دکتر حسین یادگاری در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران در زیر مجموعه معاونت فرهنگی جهاد فعالیت می‌کند، اظهارکرد: این صندوق از سال ۷۷ فعالیت خود را آغاز کرده است و تا سال ۸۶ حدود ۸۰۰ میلیون تومان به ۵۵۲۵ دانشجو تسهیلات ارائه داده است.

وی افزود: از آغاز سال جاری تا بهمن ماه ۹۱ صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان به ۱۲ هزار و ۴۴۶ دانشجو تسهیلات ارائه داده است، که این میزان نسبت به قبل با افزایش پنج برابری روبرو بوده است، بنابراین در مجموع ۳۷۰ میلیون تومان تسهیلات به دانشجویان ارائه شده است.

رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان نسبت به توان خود در مقایسه با صندوق‌های دیگر دانشگاه‌ها، خدمات خوبی به دانشجویان ارائه داده است، تصریح کرد: مبلغ اعطای وام به دانشجویان ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است که شامل وام‌های قرض‌الحسنه عادی، قرض‌الحسنه ضروری، ازدواج و کمک هزینه تجهیزات و کارهای تحقیقاتی است.

یادگاری اظهار کرد: صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان هم‌اکنون ۱۴ هزار و ۴۵۴ عضو دارد و حجم سپرده‌های آن حدود شش میلیارد ریال است که با توجه به این امکانات خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان حدود ۱۲ شعبه در سراسر کشور در واحدهای دانشگاهی دارد، گفت: امیدواریم این واحدها به ۳۰ تا ۴۰ واحد در سراسر کشور افزایش یابد.

تاسیس مجمع خیرین دانشگاهی در زیر مجموعه صندوق قرض‌الحسنه

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به تاسیس مجمع خیرین دانشگاهی در زیرمجموعه صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان، ادامه داد: تاسیس این مجمع به توانایی اعتبار صندوق کمک می‌کند و در صورتی که این امر محقق شود، جهاد دانشگاهی می‌تواند اعتبارات و مبالغ وام را گسترده‌تر کند.

اجرای “برنامه یک استاد یک حساب” در صندوق قرض‌الحسنه از سال آینده

یادگاری افزود: برنامه‌ای با عنوان “یک استاد یک حساب” در صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان برای سال آینده در حال برنامه‌ریزی است، که بر اساس آن اساتیدی که می‌خواهند در زمینه امور خیریه کمک کنند، می‌توانند وجوه خود را در این صندوق برای کمک به دانشجویان قرار دهند و هر زمان که نیاز داشتند، پول خود را برداشت کنند.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تبلیغات در خصوص صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان از سال آینده، گفت: باید تبلیغات خود را در دانشگاه‌ها گسترش دهیم تا از این طریق اثرگذاری فعالیت‌های این صندوق را در آینده برای کمک به دانشجویان افزایش دهیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.