اجرای «طرح‌ جهادی محرم» با حضور ۸۰۰۰ جوان در مناطق محروم

۲۹ آبان ،

273-16.jpg

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از آغاز «طرح جهادی محرم» با حضور ۸۰۰۰ جوان در مناطق محروم کشور خبر داد.

حسین جوادی در گفت و گو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که همزمان با ایام محرم ویژه‌برنامه‌های طرح کاروان نیکوکاری با رویکرد اجتماع محور تحت عنوان «جهاد محرم» با حضور ۸۰۰۰ جوان در مناطق محروم کشور انجام می‌شود، گفت: این طرح با شعار «حرکت برای کرامت و انسانیت» در روستاهای کم‌برخوردار و محروم اجرا می‌شود.

وی با بیان این که برنامه‌ریزی و اجرای طرح ملی جهاد محرم با رویکرد ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه با الهام از سیره و تعالیم نجات‌بخش حضرت سید الشهدا در سطح مناطق محروم و روستاهای آسیب‌پذیر با مشارکت کانون‌های دانشجویی، جوانان، روستایی و طلاب برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌های این طرح بزرگ کشوری در دو حوزه امدادی و فعالیت‌های بشردوستانه، فرهنگی و اعتمادساز برگزار می‌شود.

معاون جوانان دانشجویی سازمان جوانان هلال‌احمر در مورد برنامه‌های امدادی این طرح گفت: برگزاری دوره‌های آشنایی با مهارت‌های امداد و نجات و کمک‌های اولیه، برگزاری مانور امدادی کاروان نیکوکاری برای خواهران با تاسی از حضرت زینب (س) که به عنوان امدادگر کربلا شهرت گرفته است، مشایعت و همراهی دسته‌جات توسط اعضا در قالب تیم‌های امدادی و همچنین استقرار چادرهای امداد در سطح میادین اصلی روستاها و تکایا برای ارائه خدمات به عزاداران از جمله برنامه‌های این حوزه است.

جوادی با بیان اینکه جوانان هلال‌احمر در حوزه برنامه‌های بشردوستانه و فرهنگی فعالیت‌های گوناگون دارند، گفت: اهدای خون، مرمت و آماده‌سازی تکایا و حسینیه‌ها، پاکسازی محیط، تجهیز و آراستگی کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع پیام‌های عاشورایی از جمله اقدامات فرهنگی جوانان است.

وی با بیان این که در این طرح جوانان علاقمند به روستاهای محروم و آسیب دیده‌ای که از پیش تعیین شده است اعزام می‌شوند، گفت: این طرح که با حضور ۴۰۰ تیم از جوانان آغاز شده تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.