اجرای طرح آموزش‌های کوتاه‌مدت کپسولی مهارت/ بازنگری در سیاست‌های آموزشی

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش پرند در یک نشست خبری با اعلام اینکه سازمان فنی و حرفه ای متولی آموزش های کوتاه مدت غیررسمی در کشور است، گفت: از طریق ارائه بیش از ۳ هزار استاندارد آموزشی در حوزه های صنعت، خدمات و کشاورزی با مراکز دولتی و خصوصی در حال فعالیت هستیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در تلاش هستیم تا در سال ۹۱ نظام جامع مهارت و فناوری را در کشور عملیاتی کنیم و در این زمینه سند راهبردی آن نیز تدوین شده است.

پرند از تدوین ۸ راهبرد، ۲۷ سیاست و بیش از ۲۵۰ برنامه خبر داد و بیان داشت: توسعه و بهبود آموزش های مهارتی در کشور، تقویت عدالت اجتماعی، ارتقاء جایگاه منابع انسانی و بهبود روش ها؛ از اهداف راهبردهای فنی و حرفه ای است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ارائه الگوی جدید مسئله محور طبق سیاست طراحی و استقرار الگوی توسعه آموزش های مهارتی در تمام سطوح و برنامه هر ایرانی یک مهارت نیز در دستور کار برنامه های تدوین شده قرار دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: ما در بلندمدت به دنبال ایجاد انقلاب در نظام مهارتی کشور هستیم و این کار را باید از مدارس آغاز کنیم و سپس در دانشگاه ها ادامه یابد.

به گفته پرند، برای اولین بار در کشور امسال ۵۰ هزار نفر در ۳۱ استان کشور از سوی بخش خصوصی آموزش خواهند دید و از دهه اول مرداد ماه ۵۰ ساعت کلاس حضوری و ۴۰ ساعت غیرحضوری انجام می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هم اکنون در بین کشورهای جهان اسلام متولی ارائه آموزش های شبیه سازی شده هستیم و در داخل نیز از اول مهرماه آموزش های مجازی و شبیه سازی شده آغاز می شود.

این مقام مسئول در سازمان فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های این سازمان ساماندهی استانداردها و منابع آموزشی است به نحوی که کوتاه کردن ساعات آموزش به منظور به روز رسانی و فراهم شدن امکان استفاده همه متقاضیان در دستور کار قرار دارد.

پرند خاطر نشان کرد: از چند وقت دیگر از طریق واحدهای سیار در مناطق مختلف آموزش های کوتاه مدت کپسولی در حوزه های کارآفرینی، فنی و حرفه ای، صنعت، خدمات و کشاورزی ارائه می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده راه اندازی میزکشورها برای گسترش فعالیت های بین المللی است. در این بخش تاکنون با ۲۰ کشور هماهنگی شده است که بتوانیم دانش مهارتی را منتقل کنیم.

وی همچنین از برنامه ریزی برای ارائه آموزش به مربیان فنی و حرفه ای کشورهای افغانستان، عراق و برخی کشورهای آفریقایی خبر داد و بیان داشت: یک تفاهم نامه نیز با افغانستان و کره جنوبی برای آموزش مربیان افغانی در ایران داریم.

این مقام مسئول در سازمان فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: موسسه علمی کاربردی مهارت سازمان برای اولین بار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شد و برنامه ریزی شده است تا برای سال جاری در ۴۲۰ رشته دانشجوی مهارتی جذب شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.