اجرای طرح احیاء و بازسازی قنوات شمال شرق تهران

رییس اداره مسیل ها و قنوات شهرداری منطقه ۴ از اجرای طرح بازسازی و احیای قنات مهران زرتشت به طول ۵ هزار متر در سال جاری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، محمدمعینی ضمن بیان این مطلب افزود: به منظور جلوگیری از پس زدگی احتمالی آبهای زیرزمینی در سطح معابر و ساختمان ها در فصول پرباران و کاهش احتمالی، مشکلات در دفع آبها، قنات مهران زرتشت بهسازی شد.

رییس اداره مسیل ها و قنوات شهرداری منطقه ۴ ادامه داد: تغییر مسیر این قنات که به دلیل اجرای عملیات احداث شرکت مترو باعث ایجاد مشکل کمبود آب در محل های پایین دست از جمله خیابا شهیدعراقی شده بود، با انجام عملیات عمرانی، مسیر جایگزین احداث و به محله کاظم آباد هدایت شد تا در جهت آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

معینی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح در حدود ۹۵ درصد است و مشکل این قنات بر آن با طرح های کارشناسی به طور کامل مرتفع شد.

در ادامه مینا شمالی مسئول واحد محیط زیست منطقه ۴ اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح فرهنگ زیست محیطی کودکان، آموزش های آشنایی با محیط زیست وظایف کودکان در برابر محیط زیست همراه با ارائه کتابهای ویژه کودکان و بازی و سرگرمی در خانه اسباب بازی تهرانپارس برگزار شد.

شمالی بیان کرد: از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی افزایش اطلاعات محیط زیستی کودکان به عنوان نسلی که در اشاعه این فرهنگ موثرند، بوده و مباحثی از قبیل بازیافت، بهینه سازی مصرف انرژی، مبارزه با آلودگی هوا، کودکان دوستداران حیوانات ومحیط زیست به کودکان داده شد./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.