اجرای طرح امانی کتاب در ۱۶ استان و ۳۰۰ مرکز در کشور/ ایجاد ۱۵۰۰ شغل در پی طرح امانی کتاب

۲۹خردادماه،

کارآفرین برگزیده کشورمان از اجرای طرح امانی کتاب در سطح کشور خبر داد.

فرهاد جهانگیری کارآفرین برگزیده فرهنگی و مدیر عامل شرکت فرهنگی چیترا که پایگاه اجرایی  طرح امانی کتاب است در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با ارائه توضیحاتی در خصوص طرح امانی کتاب گفت: این طرح طرحی در راستای ایجاد انگیزه به مخاطبان برای کتابخوانی است.
وی افزود: با توجه به اینکه در کشور ما مردم چندان سال مطالعه و کتاب نیستند و این جریان به عنوان معضلی در هر جامعه محسوب می گردد.
تصمیم گرفتیم تا به بررسی ابعاد مختلف این ضعف و رفع آن بپردازیم.
جهانگیری ادامه داد: در راستای این امر به طرح فرضیه های مختلفی چون گرانی کتاب و کمبود وقت و اوقات فراغت پرداختیم و در آخر به این نتیجه رسیدیم که تمامی این فرضیات سبب مسلم بر میزان مطالعه ضعیف در کشورمان نیست.
ابداع گر طرح امانی کتاب تصریح کرد: با بررسی های انجام شده متوجه شدیم که سبب اصلی این جریان نبود انگیزه در مردم و مخاطبان این محصول فرهنگی است که در پی این فرضیه تصمیم گرفتیم که طرحی تحت عنوان طرح امانی کتاب را به اجرا درآوریم.
وی با اشاره به ابعاد این طرح عنوان کرد: طبق این طرح قرار شد که در وهله ی اول در همه نقاط کشور در دسترس همگان باشد و در مرحله بعدی رایگان کردن کتاب بود که به صورت امانت به خوانندگان ارائه شود.
جهانگیری در خصوص آغاز اجرایی شده این طرح در مراکز گوناگون عنوان کرد: این طرح از سال ۱۳۸۲ ابداع و در سال ۱۳۸۷ به ثبت رسید و هم اکنون با حمایت های معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۳۰۰ مرکز(ایستگاه راه آهن مراکز درمانی و غیره) و ۱۱۶ استات در حال اجرا است و تا به امروز ۱۵۰۰ شغل در این طرح ایجاد کرده ایم.
گفتنی است این طرح در شهرهای فارس کرمانشاه گلستان مازندران بوشهر کرمان بندر عباس و تهران و ۸ استان دیگر اجرایی شده است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.