اجرای طرح توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه شهید چمران

۰۸م آذر ،

557-2.jpg

مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برگزاری دومین دوره طرح توانمندسازی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر در سه بخش دروس آموزشی، دوره‌های پژوهشی و فناوری و دوره‌های مهارتی گفت:‌ کلاس‌های آموزشی این دوره آغاز شده و زمان برگزاری دوره‌های پژوهشی و فناوری و مهارتی به نیمه دوم آذرماه موکول شده‌ است.

محمد چکشیان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ منطقه خوزستان، با بیان این مطلب عنوان کرد: دومین دوره طرح توانمندسازی در سال جاری با هدف ارایه طرح جامع جهت ارتقا سطح علمی، پژوهشی و مهارتی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دروس آموزشی این دوره شامل فیزیک ۱ و ۲، ریاضی ۱و۲، آمار ۱ و ۲، استاتیک، مقاومت مصالح، اقتصاد کلان ۱ و۲، ریاضی مهندسی، معادلات دیفرانسیل و زبان عمومی است. در صورتی که دانشجویان به درسی غیر از این دروس نیاز داشته باشند، می‌توانند در فرم ثبت‌نامی اعلام کنند تا نسبت به برگزاری کلاس تقویتی برای آن‌ها اقدام شود. شرکت در این کلاس‌ها برای دانشجویان رایگان است و جهت جلوگیری از تداخل هر دانشجو حداکثر می‌تواند ۲ کد درسی را انتخاب کند.

مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که کلاس‌های درسی این طرح با بهره‌گیری از اعضای هیئت‌علمی و داشجویان دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه در حال برگزاری‌ است، تصریح کرد: دوره پژوهشی و فناوری این طرح شامل دوره‌های تدوین مقالات علمی مبتنی بر ISI و ISC ، روش دسترسی به منابع معتبر علمی فارسی و انگلیسی، روش ترجمه متون تخصصی، روش ارسال مقالات و اخذ پذیرش، روش تهیه پروپوزال، آموزش GPS و GIS ، دوره آمادگی زبان ویژه داوطلبان دوره دکتری و آموزش روش آماری SPSS است. دوره‌های آموزشی GPS و GIS و آموزش روش آماری SPSS به ترتیب در چهار و پنج جلسه و دیگر دوره‌ها به‌صورت کارگاه یک روزه برگزار می‌شوند.

چکشیان افزود: دوره‌های مبانی مالکیت و ارزش‌گذاری فکری و ثبت اختراع، آشنایی با تکنولوژی‌های نوین، مدیریت ارتباط و کار جمعی، آموزش رایانه ICDL و Windows ، روش تمیز کردن ذهن، مهارت‌های زندگی، روش صحیح مطالعه، شرکت‌های دانش‌بنیان، مدیریت زمان، خلاقیت و ایده‌پردازی و آموزش فتوشاپ CS6، دوره‌های مهارتی طرح توانمندسازی را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان این‌که تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر یک برنامه مستمر این مدیریت است، خاطرنشان کرد: دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی‌ارشد که مایل به همکاری و تدریس در دوره‌های تقویت بنیه علمی می باشند، می‌توانند درخواست خود را به دفتر مدیریت امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه اعلام کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.