اجرای طرح دوام در محلات منطقه ۵

۳۰م دیماه ،

مسئول ستاد بحران منطقه ۵ از تداوم اجرای طرح دوام و برگزاری کلاس های آموزشی مدیریت بحران در غرب پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، مدتی است شهرداری پایتخت برای کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از بحران و تحقق شعار، هر شهروند یک امدادگر اقدام به راه اندازی ستادهای مدیریت بحران و اجرای طرح دوام در مناطق ۲۲ گانه کرده است بر این اساس مدیریت بحران منطقه ۵ نیز برنامه هایی را برای مشارکت شهروندان در طرح دوام اجرا می کند.
غلامرضا زنگنه مسئول ستاد بحران منطقه ۵ در خصوص اجرای طرح دوام در محلات گفت: به منظور افزایش آمادگی شهروندان و ارتقای ظرفیت مقابله به موقع و موثر در هنگام وقوع بحران اجرای طرح دوام در محلات منطقه ۵ تداوم دارد.
وی افزود: محلات حصارک، کن، مرادآباد و باغ فیض از جمله محلاتی می باشند که به لحاظ بافت فرسوده و قدیمی در هنگام وقوع بحران بیشتر در معرض آسیب قرار دارند که بدین لحاظ اجرای طرح دوام در این محلات در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار داشت: اعضای طرح با بهره مندی از آموزش های لازم و برنامه های هدفمند جهت مقابله با اثرات ناشی از بلایای طبیعی و حوادث آماده می شوند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: استقرار کانکس جهت اجرای برنامه های آموزشی در سطح منطقه در دستور کار قرار دارد.
تجارب حاصل از بحران های قبل نشان می دهد که مقابله با بحران به تنهایی از عهده دولت ها خارج بوده و اجرای عملیات موفق و کاهش خسارات و تلفات تنها در سایه تلاش های گروهی جامعه امکان پذیر خواهد بود امید آن می رود با مشارکت شهروندان و توانمندسازی آنان در مقابله با حوادث شاهد کاهش تلفات سطح جامعه باشیم./ف


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.