اجرای طرح سند توسعه ی مطالعات و پژوهش های محلی در منطقه ۸

۲۵ام بهمن ،

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌حامد عبداللهی گفت: سند توسعه ی مطالعات و پژوهش های محلی، یادگاری ماندگار از تحقق مسئولیت پذیری و مشارکت جویی صاحب نظران محلی و مسئولان در راستای عملیاتی کردن مطالعات محلی است.

وی افزود: اجرای این طرح می تواند نقش مهمی در شناخت وضعیت اجتماعی و فرهنگی محله، وضعیت بازخورد و اثر بخشی فعالیت ها و میزان رضایت مندی های از فعالیت ها، شناخت نقاط قوت و ضعف محله داشته باشد.

عبداللهی با اشاره به ظرفیت های سند توسعه مطالعات برای بررسی و مطالعه فرصت ها و تهدیدها و رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب اظهار داشت: سند توسعه مطالعات را باید سندی راهبردی ساختاری دانست که نگاهی دقیق و عمیق به مسائل، نیازها و قابلیت های محلی دارد و می تواند به عنوان سندی تلقی کرد که خط مشی اصولی فعالیت ها و سیاست های محلی را تعیین می کند.

وی ادامه داد: در این سند، محله و اولویت های پژوهشی آن به طور شفاف مورد توجه قرار گرفته و افق های محلی ارتقا یافته اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سند مذکور، مدیران خانه های پژوهشی پس از مطالعه و بررسی کارشناسی اسناد بالا دستی و با بهره گیری از پروژه های نیم رخ ۹۰ و ۹۱ و نیز برگزاری چندین جلسه ی هم اندیشی و با استفاده از روش تحلیلی سوات و تبیین و تعیین اولویت های پژوهشی به طرح و تدوین سند توسعه ی مطالعات هر محله پرداختند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.