اجرای طرح شبکه ملی هوشمند/ حمایت از شرکت های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری مهر، دکترمحمد مهدی نژاد نوری در همایش هم اندیشی توسعه فناوریهای پایه شبکه ملی هوشمند با بیان اینکه شرکتهای دانش بنیان از محل تجاری سازی محصولات و خدمات کار خود را پیش می برند، اظهار داشت: برای شرکتهای دانش بنیان امکان انجام کار تحقیقاتی زیاد، وجود ندارد و این وظیفه بر عهده دانشگاهیان است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اجرای طرحهای کلان ملی را فرصت مناسبی برای شرکتهای دانش بنیان دانست.
 
وی با اشاره به طرح شبکه ملی هوشمند، گفت: در این طرح ۳ نکته حائز اهمیت است؛ اول ارتباط این طرح با اقتصاد مقاومتی، دوم ارزش ذاتی خود طرح و سوم کارهایی که باید برای انجام این طرح انجام شود.
 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، با اشاره به طرح اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی طرحی است که در ایران مطرح شده و به این معنا است که کشورهایی که می‌خواهند مستقل باشند و زیر سلطه کشورهای دیگر نباشند با انجام این طرح اقتصادشان را در برابر دشمنان مقاوم می‌کند تا در برابر فشارهای اقتصادی مقاومت داشته باشند.

 

دکترمهدی نژاد با بیان اینکه بعضی از فاکتورهای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد رقابتی یکسان هستند، اظهار داشت: مدیریت تولید و مصرف، حمایت از شرکتهای دانش بنیان و تکیه بر علم و فناوری فاکتورهای مشترک اقتصاد رقابتی و مقاومتی است.
 

وی هدف از اجرای ۳۸ طرح‌ کلان ملی مصوب شورای علوم، تحقیقات و فناوری، (عتف) را ایجاد انسجام بین فعالیتهای فناوری و علمی ذکر کرد و خاطر نشان کرد: این طرحهای کلان موجب شده تا گروهها و دانشگاه های مختلف در کنار یکدیگر جمع شده و به فعالیت بپردازند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.