اجرای طرح غربی – عربی برای تشدید بحران در سوریه

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه به نقل از خبرنگاران خود در برخی از میادین ناآرام دمشق مانند المیدان اعلام کرد که برخی از افراد مسلح با پوشیدن لباس نظامیان سوری و نصب آرم مخصوص نیروهای گارد ریاست جمهوری تصمیم دارند تا ضمن حمله به مردم این اقدام را متوجه نظامیان سوری کنند.

شب گذشته نیز شبکه تلویزیونی الدنیا در سوریه هک شد و مطالبی کذب به نقل از مقام های این کشور از آن پخش شد که به دنبال این اقدام وزارت اطلاع رسانی بسرعت وارد عمل شده و اعلام کرد که پخش این مطالب به علت هک شدن شبکه مزبور بوده و کذب است.

دنبال کردن این مطالب و برنامه ها از آنجا ناشی می شود که پیشتر برخی از کشورهای غربی – عربی طرحی را برای تشدید بحران جاری در سوریه و آماده سازی اوضاع برای ‘ساعت صفر’ مورد نظر خود در این کشور آماده کرده بودند ولی به علت افشا شدن ناکام ماند.

یکی از اهداف اصلی از اجرای این طرح که پیشتر قرار بود در اردیبهشت ماه اجرا شود ، شامل جنگ روحی – روانی ، انتشار اخبار جعلی و گمراه کننده و اقدامات تخریبی و تروریستی در سوریه به منظور خارج کردن اوضاع از دست مقام های این کشور و از دست دادن اشراف بر آن با هدف سیطره بر امور است.

بر اساس اعلام تارنمای ‘سیریا نیوز’ این طرح با هماهنگی دستگاه های اطلاعاتی کشورهای آمریکا ، عربستان و قطر و با حمایت و پشتیبانی علنی دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) تدارک دیده شده است تا از طریق توطئه گران محلی و منطقه ای اجرا شود.

انفجار روز چهارشنبه گذشته در دفتر شورای امنیت ملی سوریه نیز در این راستا قابل ارزیابی است.

بر اساس این طرح قرار است برنامه های مزبور ابتدا از دو شهر دمشق و حلب (به عنوان پایتخت های سیاسی و اقتصادی سوریه ) و با عنوان طرح ‘گل نسترن’ آغاز و به سایر مناطق سوریه و در ادامه به دیگر کشورهای منطقه منتقل شود.

اجرای این طرح و برنامه ریزی آن بر اساس شیوه آمریکایی – صهیونیستی و همراه با برخی عملیات امنیتی و نظامی بسیار پیچیده و دقیق است که از نگاه طراحان آن دارای ارزش بالای راهبردی بوده و به نام ‘ سیستم میدان انسانی ‘ (HTS ) معروف است .

طراحان این طرح با این نگاه امریکایی که ‘اگر موفق به کشتن طرف مقابل نشدی باید توازن او را برهم بزنی’، تلاش دارند تا خود را از تحولات سوریه با اتکا به برخی ابزارهای منطقه ای مانند قطر، عربستان ، ترکیه و بقیه مزدوران خود در لبنان (گروه ۱۴ مارس) خلاص کنند.

برنامه های اجرایی و اتفاقات لازم در اثنای اجرای این طرح شامل افزایش تروریسم فکری – رسانه ای از طریق شبکه های گمراه کننده با هدف ایجاد رعب و وحشت و گسترس هرج و مرج ، القای برخی واژه های خیالی و توهمی در اذهان و افکار عمومی مردم به عنوان واقعیت ثابت مانند ارتش آزاد، حکومت انتقالی ، شورای نظامی ، خیانت و شبهه افکنی ، درگیری های مسلحانه ، انفجار و قتل و خونریزی است .

تلاش برای انداختن پارازیت و قطع ارتباط ماهواره ای شبکه های ملی سوریه و قطع فعالیت های آنها از طریق دستگاه های پارازیت انداز کوچک در برخی مناطق، ایجاد رعب و وحشت و انتشار اخبار گمراه کننده و نادرست از عملیات و درگیری گروه های تخریبی مسلح در سوریه از طریق شبکه فیسبوک با نام های به ظاهر ملی گرایانه با هدف ایجاد وحشت و هرج و مرج در بین مردم و از دست دادن اطمینان و اعتماد آنان به دستگاه های دولتی برای ایجاد شک در خصوص قدرت دولت در حمایت از مردم بخش دیگری از این طرح است.

نقش گروه های تروریستی مسلح نیز در اجرای طرح ‘گل نسترن’ ایجاد هرج و مرج از طریق انفجار بمب های صوتی در داخل شهرها و سپس حمله به نهادهای آموزشی ، بهداشتی و پالایشگاه های نفت و کشتن نظامیان و غیرنظامیان است و مراد از این اقدامات القای این ایده است که دولت دیگر قادر به حمایت مردم و برقراری امنیت نیست.

گسترش درگیری های داخلی در سوریه بین افراد مسلح و ارتش این کشور و منتقل کردن آن در بین خانواده ها ، عشایر و مناطق مختلف بخش دیگری از طرح مزبور است .

افزایش تزریق پول و سلاح از طریق کشورهای همجوار مانند ترکیه ، لبنان ، اردن و عراق با همکاری دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و حمایت مالی عربستان و قطر از تشکلی مسوم به ‘ارتش اسلامی برای نجات سوریه ‘ بخش دیگری از طرح گل نسترن است و هدف از این نامگذاری دادن ماهیت دینی و انسانی به این ارتش است و اعضای آن نیز شامل تروریست های القاعده و افرادی از ملیت و تابعیت های مختلف خواهد بود.

دیروز (پنجشنبه) در جریان کشف یک مرکز سلاح و مهمات افراد مسلح در میدان السخانه در منطقه المیدان مقادیر زیادی ارز از جمله دلار و یورو کشف و ضبط شد.

در این ارتباط قرار است عملیات هلی برد دریایی برخی از این افراد با هدف ضربه زدن به مناطق ساحلی و برخی شهرهای دیگر دنبال شود.

بر پایه این گزارش ، اطلاعات به دست آمده نشان دهنده آن است که تمام این عملیات تحت اشراف دستگاه اطلاعات ترکیه با هماهنگی کامل نیروهای سازمان ملل (یونیفل) در لبنان و از طریق فرماندهی آن در ‘تل آویو’ و با اتکا به عکس ها و نقشه های ماهواره ای صورت خواهد گرفت.

نیروهای یونیفل طی ماه های گذشته در انتقال سلاح به سوریه کمک کرده و به این کار ادامه خواهند داد و این سلاح ها در انبارهای گروه ۱۴ مارس و برخی از گروه های تندرو نگهداری خواهد شد و هدف از آن تغذیه گروه های تروریستی در داخل خاک سوریه و سپس در لبنان و رساندن اوضاع به مرحله تنش های طایفه ای، اقدامات تخریبی و همچنین ترور برخی از شخصیت های بارز در جریان های ملی است.

هدف دیگر از این اقدامات منحرف کردن افکار و اذهان عمومی نسبت به اوضاع در لبنان است که شاهد اتفاقاتی جدید خواهد بود تا جنایات آنان در سوریه را پوشش دهد و مانع از شکست پر سر و صدای آمریکا، اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس شود و با ایجاد اختلافات طایفه ای بین ایران و کشورهای خلیج فارس زمینه را برای اقدامات تروریستی در داخل ایران و هدف قرار دادن برخی تاسیسات حیاتی آن فراهم شود.

در این طرح همچنین بر ایجاد هرج و مرج در تمامی شهرها و روستاها و عملیات قتل و هدف قرار دادن مناطق مرزی و مجبور کردن مردم به ترک خانه های خود و فراری دادن آنها به سمت کشورهای همجوار سوریه و حتی فلسطین اشغالی و در نتیجه ایجاد بحران انسانی که نیازمند مداخله بین المللی باشد ، تاکید شده است.

برخی منابع آگاه نیز اعلام کرده اند که اگر سوریه غرق در خون نشود نظام های قطر و عربستان تهدید به فروپاشی خواهند شد.

بر پایه این گزارش اطراف توطئه گر از هوشیاری و بیداری در جهان عرب و اسلام و قیام علیه نظام های خلیج فارس دلهره و هراس دارند ، همچنین همبستگی ارتش سوریه تا کنون طرح ها و توطئه های غرب را ناکام کرده و این امر موجب ضرورت اجرای طرح گل نسترن شده است.

طرح گل نسترن برگرفته از نقشه های ماهواره ای سیزده ماهواره آمریکایی است که بیش از یک سال منطقه و به خصوص شهرهای دمشق و حلب را پوشش داده است.

نقشه ماهواره ای دمشق و حلب به صورت گل نسترن دارای پنج پر است و روی همین اصل نام طرحی که قرار است بر روی آنها اجرا شود، نسترن انتخاب شده است.

در این طرح همچنین قرار است تصاویر مردانی با لباس ارتش سوریه پخش شود که در حال تسلیم کردن خود به همراه ادوات نظامی چون تانک و سلاح های سنگین به افراد مسلح هستند.

طبق این طرح شرکت های ارتباطی سهیم در این طرح نیز اقدام به پارازیت انداختن بر شبکه های سوری خواهند کرد تا این شبکه ها قادر به تکذیب این اخبار نباشند.

اقدام برای تهیه طرح و نقشه مزبور پس از حصول اطمینان از دشوار بودن صدور قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص مداخله خارجی و باز کردن گذرگاه ها برای تامین مسیر ورود اسلحه و پول به بهانه کمک های بشردوستانه صورت گرفت.

این طرح قرار بوده در ۹ مرحله انجام شود که مرحله اول آن تجمع مردم در حومه دمشق و حلب به بهانه فرار از مناطق ناآرام به دلایل انسانی بوده است.

قرار بر این بوده تا همزمان با این اقدام، عملیات تروریستی نیز در ساعت صفر تعیین شده آغاز شود و تیم ها و افراد مشخصی در مناطق مختلف دمشق و حلب مامور اجرای این طرح شوند و در ازای دریافت مبالغی ابتدا فهرست هایی شامل نام افراد با نفوذ از جمله افسران، نظامیان و نیروهای پلیس، اطلاعات شخصی، شماره تلفن، شماره پلاک خودرو، نوع و رنگ خودرو آنان ، نزدیکان این افراد ، بازرگانان و سیاستمدارن و فعالان طرفداران ‘بشار اسد’ تهیه کنند.

خاورم**۱۴۳۶**۱۴۳۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۶۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.