اجرای طرح هنر و تجربه نیازمند زمان است

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

˝هنر و تجربه˝ ۶ / کاوه سجادی حسینی در گفت وگو با هنرآنلاین؛

کاوه سجادی حسینی کارگردان سینمای ایران معتقد است؛ با حمایت‌های رییس سازمان سینمایی؛ حجت الله ایوبی طرح اکران فیلم‌های مخاطب خاص می‌تواند بهتر از قبل اجرا شود.

کاوه سجادی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین در خصوص طرح اکران فیلم‌های سینمایی مخاطب خاص در قالب گروه سینمایی هنر و تجربه گفت: من فکر می‌کنم با حضور دولت تازه و امیدی که میان خانواده سینمای ایران تزریق شده است این طرح با مشکل مواجه نخواهد شد. با حمایت‌های رییس سازمان سینمایی؛ حجت الله ایوبی طرح اکران فیلم‌های مخاطب خاص می‌تواند بهتر از قبل اجرا شود و مخاطبان این جنس سینما را با خود همراه کند.

او ادامه داد: اجرای این طرح و عملی شدن آن نیازمند صبر،حوصله و زمان است، اگر این سه اصل را رعایت کنیم، این طرح جدی‌تر از قبل به مرحله اجرا خواهد رسید و امید از بین رفته را باز خواهد گردانند.

کارگردان جوان سینمای ایران در خصوص نیاز مخاطبان به این نوع از فیلم‌ها گفت: سینمای ما در سال‌های اخیر به سمتی رفته است که فیلم‌ها قصه گو نیستند و اکثر فیلم‌ها خاصیت تفریحی دارند. مخاطبان سینمای ایران ثابت کرده‌اند که به فیلم‌های فرهنگی علاقه مندند و اگر بستری فراهم شود و یا فضایی ایجاد شود تا مخاطبان بتوانند فیلم‌های مورد علاقه خود را ببینند، از این جنس سینما استقبال خواهند کرد. کسی با فیلم‌های میلیاردی که با بودجه کلان ساخته می‌شوند مخالف نیست، آن‌ها هم نیاز مخاطبان امروز سینمای ایران است اما باید فرصتی برای اکران فیلم‌های فرهنگی فراهم کنند تا مخاطب قدرت انتخاب داشته باشد.

کاوه سجادی حسینی در خصوص حضور فیلمسازان جوان و با استعداد سینمای ایران گفت: در سی و دومین جشنواره فیلم فجر شاهد حضور فیلمسازان جوانی بودیم که با دست خالی، فیلم‌های متفاوتی را ساخته بودند. باید فضایی برای اکران فیلم‌های آن‌ها فراهم شود و گروه هنر تجربه می‌تواند این فرصت را در اختیار آن‌ها قرار دهد. اگر چنین نباشد فیلمساز دلسرد می‌شود و به سمت سینمای بدنه سوق پیدا می‌کند. سینما نیازمند یک حرکت همگانی است و همگی باید همت کنند، با تک صدایی و تکی جلو رفتن کاری از کار پیش نخواهد رفت.

کارگردان فیلم “ضد نور” و “شب، خارج” در خصوص انتخاب امیر حسین علم الهدی به عنوان مدیر اجرایی گروه هنر و تجربه گفت: به عقیده من امیر حسین علم الهدی بهترین گزینه برای سکان داری کار گروه هنر و تجربه است. او مدیر فرهنگی درست که دغدغه این جنس سینما را دارد. انتخاب او به عنوان مدیر اجرایی کار گروه هنر و تجربه، درایت ایوبی بود.

 انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.