اجرای طرح پزشک خانواده دغدغه رهبر معظم انقلاب را برطرف می کند

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‘ مرضیه وحید دستجردی ‘ شامگاه پنجشنبه در مراسم آغاز اجرای طرح پرشک خانواده در ساری افزود : طرح پزشک خانواده هم اکنون در ۴۰ کشور پیشرفته جهان اجرا می شود و بر اساس نظر سنجی های انجام شده ، تمام کسانی که در این طرح شرکت کرده اند ، از آن رضایت دارند.

وی بیان داشت : با اجرای این طرح ، هر فرد ایرانی می تواند یک پزشک را انتخاب کند تا بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ، با گرفتن مشاوره از این پزشک ، از خدمات درمانی مورد نیاز برای خود و دیگر اعضای خانواده بهره مند شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت : در این طرح ، پزشک خانواده فرد بیمار را تا پایان تمامی مراحل درمانی و حتی در آزمایشگاه ها همراهی می کند و از این طریق از سلامت کامل بیماران خود اطمینان حاصل خواهد کرد.

وی افزود : در اجرای طرح پزشک خانواده که به طور مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد باید تلاش کنیم کمبودهای موجود را که از گذشته بر جای مانده است جبران کرده و آینده سلامت مردم ایران را از این طریق تضمین کنیم.

وحیددستجردی بیان داشت : مازندران پس از تهران ، فارس و استان سیستان و بلوچستان ، چهارمین استان کشور است که طرح پزشک خانواده در آن اجرا می شود و امیدواریم با اجرای صحیح این طرح ، سلامت مردم مازندران ، نوید بخش آینده ای روشن برای این استان باشد .

وی افزود : یکی از مزایای مهم این طرح ، به کارگیری پزشکان جوان و بیکار است که با توجه به گستردگی این برنامه ،از تمام کسانی که در آن نام نویسی کنند ، استفاده خواهد شد .

وزیر بهداشت به بهره برداری از خانه بهداشت روستای ‘ پنبه چوله ‘ ساری که عصر امروز به بهره برداری رسید اشاره کرد و گفت : با افتتاح این طرح ، جشن تکمیل مراکز بهداشت روستایی در مازندران برگزار شد .

ک/۲۷۳۳۱/۱۶۵۴ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۴۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.