اجرای طرح پزشک خانواده گامی روبه جلو

اردیبهشت ۱۴۰۳

اهمیت بحث مدیریت سلامت جامعه در قالب اجرای طرح پزشک خانواده تبلور یافته که در این راستا به بررسی اجرای این طرح از زبان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پرداخته ایم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ممتاز نیوز، اسداله عباسی در ابتدا به دیدگاه های مختلفی که در خصوص اجرای طرح نظام سلامت و پزشک خانواده طی چند سال اخیر مطرح بود ه اشاره کرد و گفت: طی چهار سال اخیرا در اجرای طرح پزشک خانواده دیدگاه های مختلفی ارایه شد که عملیاتی شدن این طرح را با تأخیر مواجه کرده است بر این اساس طی توافقاتی که با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صورت پذیرفته عزم جدی هر دو وزارتخانه به اجرای این طرح قرار گرفته است.
وی افزود: در این راستا و به منظور اجرای این طرح تفکیک برنامه ها و تکالیف هر دو وزارتخانه مشخص و ثبت نام بیماران در سامانه IR.90 -15شروع شده است .
عباسی در ادامه به اجرای این طرح به صورت پایلوت اشاره و تصریح کرد: درحال حاضر در۸ استان اجرای طرح پزشک خانواده به صورت پایلوت آغاز شده به طوری که در استان تهران ابتدای تیرماه متقاضیان نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه مذکور اقدام کرده اند.
وی با اشاره به اعتبار اجرای این طرح نیز اظهار داشت: منابع لازم برای این طرح از سوی معاونت راهبردی ریاست جمهوری تشخیص داد ه شده که این مبلغ بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان بوده و در اختیار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی هم چنین در خصوص پاسخگویی به نحوه اجرای این طرح خاطر نشان کرد: هر دو وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی و بهداشت و درمان مسئول پاسخگویی به مخاطبان می باشند البته با طی مراحل مقدماتی امیدواریم به زودی شاهد اجرای کامل این طرح در سراسر کشور باشیم
عباسی تاکید کرد: شورای عالی بیمه در ماه مبارک رمضان به منظور یکسان سازی کار کردهای بیمه های سلامت نیز نشست هایی را برگزار خواهد کرد.
گفتنی است : از آن جایی که عزم وزارتخانه های بهداشت و درمان و تعاون کار و رفاه اجتماعی به عملیاتی شدن طرح نظام سلامت در کشور قرار گرفته و در این راستا نیز نشست های کارشناسی فراوانی نیز با حضور مقامات هر دو نهاد برگزار شده امیدواریم این با ر شاهد به بار نشستن این طرح ملی در کشور باشیم./ف

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.