اجرای قطعه فولک از موسیقی کردی به روایت ناصح پور

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

موسیقی > کنسرت – ارکستر– ممتازنیوز:
قطعه ای فولک از موسیقی کردی به روایت نصرالله ناصح‌پور ردیف دان و خواننده نامی توسط ارکستر فیلارمونیک کردستان در روزهای ۲۴تا ۲۶ مرداد در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا می‌‌شود.

به گزارش ممتازنیوز در این اجرا ارکستر فیلارمونیک کردستان به رهبری و آهنگسازی مهدی احمدی در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ مرداد در تالار اندیشه حوزه هنری به روی صحنه میرود تا قطعاتی از موسیقی فولک کردی را با خوانندگی هوشنگ شگرف و  فرید رحمتی اجرا کند.

هدف این پروژه که با نام “کابوکی” هر شب ساعت ۹ در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه می‌‌رود، بازسازی، تنظیم به صورت ارکستره و معرفی‌ فرهنگ موسیقایی کردی است. به نقل از رهبر ارکستر، “مهدی احمدی”، یکی‌ از قطعه‌ها بر اساس روایت   ردیف دان و خواننده تنظیم و بازسازی شده است.

ارکستر فیلارمونیک کردستان در تابستان سال ۱۳۸۴ در سنندج پایه گذاری شد. این ارکستر به آهنگسازی و رهبری “مهدی احمدی” هم اکنون بیش از ۴۵ نفر عضو دارد. هدف اصلی این ارکستر بالا بردن سطح موسیقی کردستان و همچنین پرداختن به موسیقی بدون کلام است. در ضمن معرفی و اجرای آثار موسیقی ارکسترال از باروک تا مدرن و اجرای آثار آهنگسازان معاصر کرد، ایرانی و خارجی از اهداف مهم دیگر این گروه است. این ارکستر اولین اجرای رسمی خود را در بهار ۱۳۸۶ در خانه کرد سنندج به صحنه برد


RSS
منبع: همشهری
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.