اجرای موفق پزشک خانواده نیازمند نظم و به رسمیت شناختن دستگاه های دخیل در این برنامه است

۲۰فروردین۱۳،

اجرای موفق برنامه ی پزشک خانواده نیازمند وجود نظم و آگاه بودن دستگاه های دخیل در این برنامه است.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران: مهندس اعلایی معاون رفاه وزیر کار و تامین اجتماعی امروز ۲۰ فروردین در نشست خبری گردهمایی مسئولین برنامه ی پزشک خانواده افزود: سلامت از الویت های نظام کشور است که این الویت در تمام قوانین و برنامه های کشور دنبال می گردد.
 
وی گفت: باید توجه داشت که شاخص های اصلی برای یک جامعه ی توسعه یافته در امینیت، سلامت و عدالت تعریف می گردد که این امر نیز جزو خواسته های دینی ما هم محسوب می گردد.
 
وی با بیان اینکه سلامت موضوعی است که در عدم وجود آن اهمیت آن دیده می گردد عنوان کرد: زمانی که ما سلامتی را دارا هستیم از وجود این نعمت خبر نداریم و زمانی که ما آن را از دست می دهیم تازه متوجه می شویم که چه چیزی را از دست داده ایم.
 
وی ادامه داد: این نکته نیز مهم است که سلامت موضوعی فراگیر است موضوعی که همه در حفظ آن نقش دارند و باید هر کسی نقش خود را به طور احسنت انجام دهد.
 
اعلایی با تاکید بر اینکه سالهاست پزشک خانواده به عنوان تدبیر مدیریتی که اهداف نظام کشور محسوب می گردد مورد بحث قرار گرفته است تصریح کرد: ما به این موضوع در سالهای اخیر این برنامه را به طور جدی پیگیر شده ایم باید توجه داشت که در اجرای پزشک خانواده تمام ارگان های دخیل درست و دقیق کار کنند در واقع ما از طریق پزشک خانواده و رصد کردن خانواده ها می توانیم به پیشگیری بپردازیم و هزینه های درمان را به حداقل برسانیم.
 
وی با بیان اینکه کار بزرگی مثل پزشک خانواده نیازمند کنار هم بودن و با هم کار کردن سازمان های مختلف است اظهار داشت: نکته ی مهم در همکاری این سازمان ها وجود نظم در بین آنها است که این نظم باید با دقت بیشتری نسبت به شرایط قبل انجام شود همچنین ارگان ها باید وظایف خود را بشناسند و تمام دستگاه ها دستگاه های دیگر را به رسمیت بشناسند.
 
وی ادامه داد: بیمه های کشور در حال حاضر در جایگاه خود نیستند اگر در جایگاه خود بودند ما وضعیت بهتری در سلامت داشتیم ولی باید به قوانین سازمان ها احترام بگذاریم و هنگام برنامه ریزی به منابع مالی توجه کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد: همه ی ما مکلف هستیم که در این برنامه حضور پیدا کنیم و هیچ مانعی سبب نشود که از اجرای برنامه ی پزشک خانواده سرد شویم./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.