اجرای نظام سلامت نیازمند نظارت دولت بر رفتار پزشکان و متخصصان است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت گفت: باید بر رفتار پزشکان و متخصصان نظارت و کنترل داشت تا کیفیت خدمات درمانی افزایش یابد و از بی‌عدالتی در نظام درمانی جلوگیری شود.

علی بیانی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با توجه به بیانات رهبری در حوزه سلامت گفت: مهمترین مسئله‌ای که دولت باید در حوزه سلامت مدنظر قرار دهد بحث حمایت درمانی از اقشار کم درآمد جامعه است. 

وی افزود: افرادی که از تمکّن مالی مطلوبی برخوردارند تا حدی می‌توانند نیازهای درمانی خود را برطرف سازند، اما متأسفانه افراد کم درآمد به خاطر کمبود امکانات دولتی در شهرهای کوچک و استان‌های محروم آسیب‌های جدی را متحمل شده‌اند. 

بیانی ادامه داد: اغلب اقشار کم درآمد مجبورند برای درمان به شهرهای بزرگ از قبیل تهران مراجعه کنند و باتوجه به مراجعه‌های زیاد و نبود امکانات کافی خدمات مطلوب درمانی به آنها ارائه نمی‌شود. 

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت باتوجه به اولویت‌های دولت در بحث درمان گفت: مهمترین اولویت دولت این است که بتواند در مناطق محروم امکانات دولتی  به مردم ارائه دهند. 

وی با اشاره به کنترل و نظارت بر پزشکان و متخصصان گفت: باید بر رفتار پزشکان و متخصصان نظارت و کنترل داشت تا کیفیت خدمات درمانی افزایش یابد و از بی‌عدالتی در نظام درمانی جلوگیری شود. 

این مسئول تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در مورد اجرای طرح پزشک خانواده گفت: موضوع پرداختن به طرح پزشک خانواده که از دولت قبل آغاز شد و کماکان در این دولت ادامه دارد با رسیدگی به رفع ایرادات و مشکلات آن باید اجرایی شود زیرا باعث نزدیکی عدالت و سلامت می‌شود. 

بیانی با توجه به بحث بیمه‌های درمانی خاطر نشان کرد: بیمه‌های تأمین اجتماعی و خدمات درمانی متأسفانه تنها بخش محدودی از نیازهای درمانی مردم را تأمین می‌کند و این امر باعث شد که مردم مجبور به استفاده از بیمه‌های تکمیلی شده و هزینه‌های زیادی را متقبل شوند.
 
وی در پایان تأکید کرد: اگر بتوان اصلاحی در نوع و شکل بیمه‌ها اعمال کرد و در این راستا بازنگری انجام داد این امر باعث ایجاد عدالت در ارائه خدمات درمانی می‌شود. 

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.