اجرای نمایش˝تل/ضحاک˝ کار مشترک ایران و سوئیس در جشنواره تئاتر فجر

۱۸م دیماه ،

نمایش ˝تل/ضحاک˝ کار مشترک گروه تئاتر دن کیشوت(ایران) و گروه مس اند فیبر(سوئیس) در بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه می‌رود.

به گزارش هنرآنلاین، این نمایش در سال ۲۰۱۲ به مناسبت سالگرد “ویلهلم تل” با تبادل دو اسطوره ایرانی و سوئیسی و با تهیه کنندگی کمپانی مس اند فیبر در دو بخش تولید شده است.

دربخش اول این اجرا گروه دن کیشوت بر روی اسطوره ی سوئیسی”ویلهلم تل”کار کرده و روش و نگاه خود از این اسطوره سوئیسی را به روی صحنه برده است.در بخش “تل” ,”نسیم احمد پور” به عنوان نویسنده و دراماتورژ و “علی اصغر دشتی” به عنوان کارگردان با پروژه همکاری داشته اند.

همچنین در بخش “ضحاک” گروه مس اند فیبر به نویسندگی “بریجیت هلبلینگ “و کارگردانی “نیکلاوس هلبلینگ” و دراماتورژی “آیدین عالی نژاد”این اسطوره ایرانی و برگرفته از شاهنامه فردوسی را به روی صحنه برده اند.

در این پروژه مشترک فرشاد فزونی ,مارتین گانتِنباین وسیلوان یِگِر , به عنوان آهنگساز ,مژگان عیوضی و آنیا هِرتکُرن به عنوان طراح لباس,علی اصغر دشتی و آنیا هِرتکُرن به عنوان طراح صحنه همکاری دارند.

بازیگران “تل/ضحاک” عبارتند از:رامین سیار دشتی,فربد فرهنگ,مینا درودیان,آرش بزرگ زاده,عباس حبیبی, سیلوِستر فون هوسلین, نیکُل اشتاینر, مارایکه زِدل, دومینیک مولر, داوید بِرگِر

دیگر عوامل این اجرا عبارتند از: شهاب انوشا و کاتارینا ویس دستیاران کارگردان , پِتِر اَفِنتِرانگِر (مدیریت فنی), بیورن زالتسِر(طراح نور) مایک هازلِر(صدا).

گفتنی است نمایش “تل/ضحاک” تابستان ۲۰۱۲ با پشت سرگذاشتن تمرینات مشترک دو گروه ایرانی و سوئیسی در کشور سوئیس در شهر آلتدورف ۱۰ اجرا و در فستیوال اشپیکتاکل زوریخ ۳ اجرا داشته است.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.