اجرای نمایش در ۸ کشور اروپایی در بزرگداشت تئاتر دولتی

۰۷اردیبهشت،

به مناسبت بیست‌وپنجمین سال تاسیس ˝اتحادیه تئاتر اروپایی˝

به مناسبت بیست‌وپنجمین سال تاسیس اتحادیه تئاتر اروپایی (تئاتر دولتی) یک گروه نمایشی با سفر به هشت کشور بزرگ اتحادیه اروپا به اجرای برنامه می‌پردازد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، به مناسبت بیست‌وپنجمین سال تاسیس “اتحادیه تئاتر اروپایی” که در اروپا به “تئاتر دولتی” شناخته می‌شود و هزینه‌های آن نیز توسط دولت‌های اروپایی تامین می‌شود، یک تور نمایشی با سفر به هشت کشور اروپایی، نمایش‌های مختلفی را در بزرگداشت از تئاتر دولتی اروپا روی صحنه می‌برند.

بنابر این گزارش، “اتحادیه تئاتر اروپایی” (تئاتر دولتی اروپا) هم اکنون بیش از۴۰ گروه نمایشی در بیش از ۲۰ کشور اروپایی دارد و در حال حاضر بزرگترین شبکه نمایشی در قاره اروپا محسوب می‌شود. کشورهای آلمان، سوئیس، ایتالیا، بلژیک، فرانسه، اتریش و نروژ فعال‌ترین کشورهای این اتحادیه دولتی تئاتر می باشند.

به نوشته یورونیوز، تور اروپایی این گروه نمایشی با اجرای یک نمایش خیابانی در کالسروهه آلمان آغاز و سپس با اجرا در هفت کشور دیگر اروپایی به پایان می‌رسد.

یکی از مسئولان این اتحادیه دربارهٔ اهمیت تئاتر دولتی با بیان اینکه؛ هنوز هم مانند قبل کشاندن اشخاص به ویژه نوجوان‌ها و جوان‌ها به سالن‌های سر بسته تئاتر کار بسیار سختی است، می‌گوید: “بحران اقتصادی را نیز به این سختی باید اضافه کرد، چرا که بخاطر وجود بحران اقتصادی و قطع اکثر سوبسیدها و حمایت‌های مالی از گروه‌های تئاتری، سبب ‌شده که بسیاری از جوانان از تئاتر رو برگردانند و اهمیت اتحادیه تئاتر دولتی اروپا در این است که تا حدودی می‌تواند با کمک‌های خود این سئله را جبران کند.”

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.