اجرای نوازنده خودآموخته رباب/ دوتارنوازی که ۳۵۰ شاگرد تربیت کرده است

۳۱اردیبهشت،

گزارشی از دومین روز هشتمین جشنواره موسیقی نواحی

دومین روز از هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با تکنوازی و گروه‌نوازی هنرمندان نقاط مختلف کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، دومین روز جشنواره موسیقی نواحی در سالن حوزه هنری با تکنوازی تنبور کرمانشاه و سازهای موسیقی نواحی آغاز شد.

در ابتدا دامون کمالی که تنبورنوازی را از نیاکان خود به ارث برده است به اجرای تکنوازی تنبور پرداخت. در ادامه جمشید ولی‌نژاد نوازنده دوتار به صحنه آمد و ۳۰ دقیقه برای مخاطبان دوتار خراسان نواخت. سپس در پایان قطعه ” بحر طویل ” را به استاد خود سلطان رضا بخشی گریانی تقدیم کرد.

این موسیقیدان خراسان شمالی ۳۵۰ شاگرد را برای حفظ موسیقی خراسان شمالی تربیت کرده و موفق به دریافت ۵۰ لوح تقدیر در سطح کشوری و استانی شده‌ است.

در ادامه این مراسم ابوسعد زرگانی با ساز ” رباب” که به تنهایی این ساز را فرا گرفته است، به صحنه آمد و به اجرای برنامه پرداخت.

زرگانی خودش به تنهایی این ساز را فراگرفته است و می گوید، درشهرش شش نفر را می‌شناسد که قادر به نواختن رباب می باشند.

سپس گروه غمخواران جام به صحنه آمدند و موسیقی خراسان را با قطعه ” یار می‌گوید الله، دلدار می‌گوید الله ” اجرا کردند. غلام رسول صوفی خواننده گروه غمخواران جام بود. این خواننده در سوئد چندین کنسرت برگزار کرده است.

پایان این مراسم به اجرای سوگند موحدی با تکنوازی دف اختصاص داشت که این نوازنده با اجرایش تمامی مخاطبان را به تشویق واداشت.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.