اجرای هدفمندی یارانه ها مصداق حرکت دولت در مسیر عدالت است

‘احمد علیرضا بیگی’ روز جمعه در جمع نمازگزاران عجبشیر افزود: گام اول این قانون با موفقیت اجرا شده در حالی که دولت های گذشته از آن غافل بودند و به همین دلیل نتوانستند چنین کاری را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه گام دوم هدفمندی یارانه ها حتما باید در دولت دهم تحقق یابد، گفت: معلوم نیست که دولت بعدی بتواند این موضوع را مدیریت کند، بنا بر این دولت مصمم است تا پایان فعالیت خود قانون هدفمندی یارانه ها را به سرانجام برساند.

وی با انتقاد از ممانعت مجلس هشتم از اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها یادآور شد: تاخیر در اجرای این مرحله موجب تحمیل مشکلاتی بر مردم شد و امیدواریم که مجلس جدید همراهی بیشتری در این خصوص با دولت داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت به دنبال ایجاد فرصت های عادلانه برای آحاد مردم است، ادامه داد: پیشرفت نباید به قیمت دست یافتن جماعتی به ثروت های کلان تمام شود، بلکه پیشرفت و توسعه باید همراه با عدالت و بهره مندی عادلانه همه مردم از امکانات باشد.

علیرضا بیگی با اشاره به اینکه ثروت های ملی باید در مسیر درست هزینه شود، از اختصاص بودجه برای احداث دفتر نمایندگان مجلس انتقاد کرد و گفت: انصاف نیست که منابع ما صرف دفتر و تجهیزات برای نمایندگان شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شناختی که از مجلس جدید داریم، امیدواریم با اجتناب از اینگونه اقدامات به نفع مردم تصمیم گیری کنند.

علیرضا بیگی ملاقات عمومی مسوولان دولت با مردم را از ثمرات انقلاب اسلامی و کارنامه درخشان دولت دانست و اظهار کرد: ارتباط چهره به چهره مسوولان با مردم و حضور آنان در شهرها و روستاها، موجب ثبات امنیت و توسعه بیشتر با استفاده از مشارکت عمومی می شود.

وی همچنین اشتغالزایی را محور برنامه های دولت در سال جاری عنوان کرد و گفت: در این راستا دولت هدایت منابع به سمت تولید را در دستور کار قرار داده و جوانان نیز باید برای همراهی با دولت و بهره مندی از فرصت های شغلی، نگرش خود را نسبت به موضوع اشتغال تغییر دهند.

استاندار آذربایجان شرقی، کشاورزی را محور توسعه عجب شیر دانست و گفت: احداث سد قلعه چای و توسعه دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان، قابلیت ویژه ای را فراهم می کند تا با ایجاد فرصت های شغلی جدید در بخش کشاورزی، روند توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان سرعت بیشتری بگیرد.

علیرضا بیگی از بهره برداری میدان ولی امر این شهرستان در یک ماه آینده خبر داد و افزود: راه سازی و پیمانکار مکلف شدند ظرف مدت یک ماه کاستی های این میدان و کمربندی این شهرستان را تکمیل و آماده بهره برداری کنند.

وی با اشاره به بهره مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت عجب شیر از آب آشامیدنی بهداشتی یادآور شد: این شاخص بزرگ که به واسطه آن، مردم امکان معاش یافته اند موجب پایداری جمعیت در مناطق روستایی و رونق این مناطق شده است.

علیرضا بیگی با اشاره به ضرورت حمایت از تولید برای رونق بازارهای داخلی و حضور در بازارهای جهانی گفت: تکیه بر صادرات غیرنفتی موجب رونق تولید می شود.

وی افزود: دشمنان خیال می کردند با اعمال تحریم نفتی، جمهوری اسلامی منزوی می شود اما اقدام پیش دستانه ایران در قطع صادرات نفت به غرب، آن ها را وادار به عقب نشینی کرد.

علیرضا بیگی افزود: ملت ایران بر اساس دلبستگی به باورهای دینی و آرمان های انقلاب اسلامی، تصمیم گیری می کنند اما آمریکا از درک این حقیقت عاجز بوده, به همین دلیل تصور می کند که با تحریم، ملت ایران از پیشروی در مسیر توسعه و تعالی باز می مانند.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی تلاش می کند آمریکا را به صحنه جنگ با ایران بکشاند، گفت: آمریکا با تجربه تلخ جنگ های افغانستان و عراق، به دنبال آرام کردن فضا بوده و حضور این کشور در مذاکرات هسته ای با ایران نیز با همین هدف صورت می گیرد.

وی با بیان این که کشورهای غربی و آمریکا در مذاکره با ایران در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای به دنبال نتیجه نیستند، اظهار کرد: نه آمریکا می تواند از مخالفت با دیانت و خوی ددمنشی خود دست بکشد و نه ما حاضر به معامله بر سر آرمان های خود هستیم.

شهرستان عجب شیر با حدود ۸۵ هزار نفر جمعیت درفاصله ۹۸ کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

۷۴۸۵/۵۹۰/۵۸۷/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۷۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.