اجرای ویژه برنامه “بصیرت عاشورایی” در ۲۰ بقعه متبرکه زنجان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم، گفت: به مناسبت فرا رسیدن دو ماه عزیز محرم و صفر ویژه برنامه “بصیرت عاشورایی” در ۲۰ امامزاده استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار نمود: طرح بصیرت عاشورایی با هدف شناساندن فرهنگ شهادت و ایثارگری به آحاد جامعه به‌ویژه جوانان اجرا می‌شود و سعی خواهد شد در دهه اول محرم با حضور علما در بقاع متبرکه زوایای مختلف قیام امام حسین (ع) تبیین شود.

وی تصریح نمود: ویژه برنامه‌های دیگری نیز برای این ایام تدارک دیده شده است و در همه هیات‌ها و تکایا مراسم گوناگونی به مرحله اجرا درخواهد آمد و در این رابطه برنامه‌ریزی‌های وسیعی صورت گرفته است.

این مقام مسوول با بیان این‌که «۱۰ مبلغ از خارج از استان در این ایام در مساجد و تکایا حضور خواهند داشت» گفت: مطابق با سالیان قبل تعدادی از روحانیون به روستاهای محروم اعزام خواهند شد و برنامه‌های ویژه عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) را اجرا خواهند نمود.

وی با بیان این‌که «حدود یک سوم از موقوفات استان مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است» تصریح نمود: در همین جهت در این ایام برنامه‌های وسیعی برگزار خواهد شد چراکه تعدادی از واقفان قید وقت و مکان را مطرح نموده‌اند که باید مطابق با آن نیات را عملی نمود همچنین برای تعدادی نیز که قید وقت گنجانده نشده است در طول ۲ ماه محرم و صفر برنامه‌ریزی خواهد شد.

باقری با تاکید بر این‌که «عزاداری سرور و سالار شهیدان باید همچون سال‌های قبل در شان این امام همام برگزار شود» تصریح نمود: یکی از نکاتی که باید به آن اشاره نمود این موضوع است که بقاع متبرکه به‌عنوان قطب فرهنگی باید در محور اجرای برنامه‌های ویژه محرم قرار گیرند و اولویت کارها نیز در همین رابطه است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.