اجرای کامل طرح آتش‌بس راه حل اصلی برون رفت از بحران سوریه است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: طرح آتش بس iبهترین راه حل برون رفت از بحران سوریه است اما تا وقتی که دخالت‌های خارجی و کمک iبه معارضین تروریست ادامه داشته باشد نمی‌توان انتظار داشت طرح آتش بس موفق شود و با این شرایط بحران سوریه رو iبه پیچیدگی خواهد رفت.

روح الله قاسمیان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره iبه نقض طرح آتش بس در سوریه گفت: معارضین تروریست با اعلام طرح آتش بس عیدقربان اعلام کردند که در بین آنها گروه‌های مخالفی وجود دارد که این طرح را نپذیرفته و آن را نقض خواهند نمود که این امر نشانه اختلاف میان معارضین تروریست است.

وی ادامه داد: انفجارهای بعد از اعلام آتش بس عید قربان در سوریه از جمله حمله تروریستی iبه اطراف یک مهدکودک نشانگر سیاست‌های ضد انسانی معارضین سوری و نقض حقوق بشر بوده و این مسئله باید از سوی مجامع بین‌المللی مورد بررسی قرار گیرد.

قاسمیان افزود: طرح آتش بس از سوی کشورهای صلح‌جو منطقه مورد حمایت قرار گرفت و اخضر ابراهیمی توانسته با حمایت شورای امنیت و جامعه بین المللی این مسئله را با جدیت بیشتری پیگیری کند اما معارضین تروریست سعی دارند با نقض این طرح بحران سوریه را شدت بخشند.

وی در پایان یادآور شد: طرح آتش بس iبهترین راه حل برون رفت از بحران سوریه است اما تا وقتی که دخالت‌های خارجی و کمک iبه معارضین تروریست ادامه داشته باشد نمی‌توان انتظار داشت طرح آتش بس موفق شود و با این شرایط بحران سوریه رو iبه پیچیدگی خواهد رفت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.