اجرای گروه دستان در آلمان

۲۹م اسفند ،

موسیقی > کنسرت – ارکستر
حمید متبسم از اعضای موثر گروه دستان از اجرا این گروه با همراهی گروه کر رادیو وی دی آر آلمان در شهریورماه سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، کنسرت این گروه در شهریور ماه (سپتامبر ۲۰۲۲) با همراهی گروه کر رادیوی غرب آلمان (WDR) در شهرهای دورتموند، کلن و دوسلدرف برگزار خواهد شد و رهبری و آهنگسازی این برنامه را هم روپرت هوبر (Rupert Huber) موسیقی دان بنام اتریشی به عهده دارد.

عنوان قطعه‌ای که اجرا خواهد شد، روپرت هوبر (پژواک گل سرخ) نام دارد و آهنگساز این اثر سبب نام گذاری اینگونه را معنی مشترک «گل سرخ» در ادبیات غرب و ایران ذکر می‌کند.

همچنین، این قطعه که سال قبل با گروه کر رادیوی مونیخ BR در این شهر به اجرا درآمد، به سبب استقبال شنوندگان و کارشناسان موسیقی این بار با گروه کر رادیوی غرب آلمان اجرا خواهد شد.

حمید متبسم از اعضای گروه موسیقی دستان در مورد قطعه «پژواک گل سرخ» گفت: «این اثری کاملا متفاوت و در نوع خود مدرن است، کر مانند یک ارکستر عمل می کند و کلام در این قطعه نقش خود را به آواهای انتزاعی داده است و تنها کلمه ای که به گوش می خورد گل سرخ به زبان فارسی است.»

وی در ادامه افزود: «ما نیز در این مجموعه در فضاهایی که به ما داده شده است بر اساس آکوردها و ترکیبات این قطعه در یک مجموعه ساخته شده و بداهه، موسیقی خودمان را در پیوند با اثر Rupert Huber اجرا می‌کنیم.»


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.