اجرای ۵ طرح کلان در حیطه تولید دارو و تجهیزات پزشکی و ابریارانه/۱۸۰۰ میلیارد صرفه جویی ارزی

۲۹ آبان ،

۲۵ طرح کلان ملی در اهداف معاونت فناوری ریاست جمهوری بوده که فقط ۵ طرح کلان آن ۱۸۰۰ میلیارد دلار راهبرد اقتصادی را در پی داشته است.

به گزارش تفسیری خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سلطان خواه، معاونت ریاست جمهوری گفت: مدیریت ۵ طرح کلان که در حیطه تولید دارو، تولید تجهیزات پزشکی مصرفی و غیر مصرفی ابر رایانه در قالب ۲۵ طرح کلان صورت گرفته که بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد دلار بوده که در راهبرد اقتصاد دانش بنیان سهم بسزایی داشته است.

وی افزود: با نگاهی که به سال ۹۰ بیاندازیم در می یابیم که ۵۸ میلیارد دلار واردات داشتیم که ۴۵ میلیارد آن به کالاهای ساخته شده تعلق داشته که در مقابل ۴۵ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی بوده که ۱۷ میلیارد آن صادرات ساخته نشده است که از این حیث ۱٫۲۰ کل واردات کشور را به خود اختصاص داده که نهایتاً به خروجی ۸۴۰ میلیون دلاری می رسیم که این نرخ در سال ۸۹، ۶۲۰ میلیون دلار بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس اهداف پیش دارنده این نرخ ها در سال ۹۱ باید از مرز یک میلیارد صادرات تجاوز کنند که عموماً واردات کالاهای ساخته شده، واردات مواد خام و نیمه خام بوده که محور تلاقی آن با اتاق بازرگانی صورت گرفته که در کنار آن افزایش سهم صادرات کالاهای ساخته شده را در پی داشته است و هدف گذاری باید به نحوی صورت گیرد و واردات بیشتر به سمت مواد اولیه باشد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.