اجرای ۵۰ درصد آموزش فوق تخصصی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر ‘باقر لاریجانی’ یکشنبه شب در آیین فارغ التحصیلی بیش از دو هزار دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: همه دانشگاه های علوم پزشکی رسالت بزرگی دارند اما این دانشگاه بر اساس نقشه علمی دانشگاه، دو رسالت اساسی حرکت در مسیر دانش و توسعه سلامت در جامعه دارد.

وی گفت: این دانشگاه در عرصه آموزش با داشتن بیش از دو هزار عضو هیات علمی یکی از بزرگترین پردیس های آموزشی در منطقه است.

لاریجانی ادامه داد: این دانشگاه با بیش از ۹۵ مرکز تحقیقاتی، انتشار بیش از ۴۶ مجله علمی و تولید حدود سه هزار مقاله علمی در سال از مهم ترین مراکز پژوهشی کشور در حوزه پزشکی به شمار می رود.

وی گفت: در بسیاری از طرح های کلان فناوری در کشور در عرصه پزشکی جای پای فعالیت استادان و دانشجویان این دانشگاه را می توان پیدا کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد هم اکنون ۲۶ بیمارستان با این دانشگاه در ارتباط هستند که سالانه بیش از ۲۰۰ هزار عمل جراحی و روزانه بیش از یک هزار بستری در مجموعه بیمارستانی این دانشگاه صورت می گیرد.

آیین جشن فارغ التحصیلی بیش از دو هزار نفر از دانش آموختگان ۱۱ دانشکده دانشگاه علوم پزشکی تهران شب گذشته با حضور ‘ علی لاریجاین’ رییس مجلس شورای اسلامی و ‘ مرضیه وحید دستجردی’ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

شبک**۱۵۴۰**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۴۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.