اجرای ۵۴ نمایش در ۱۱۶ نوبت در مراکز فرهنگی پایتخت

در قالب نخستین جشنواره تئاتر شهر برگزار می‌شود

دبیر «نخستین جشنواره تئاتر شهر» به برگزاری این جشنواره از ۱۶ تا ۲۳ اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: این جشنواره با ۵۴ نمایش در ۸ فرهنگسرا و مرکز نمایشی شهر برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی برنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهرام کرمی در نشست خبری اظهار داشت: این جشنواره اولین رویداد تئاتری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران محسوب نمی شود و در طول دو دهه گذشته جشنواره‌هایی در زمینه های مختلف برگزار شده است.

وی «نخستین جشنواره تئاتر شهر» را برآیند کلی تمام جشنواره های سازمان در حوزه نمایش عنوان کرد و از تصویب برگزاری دومین دوره جشنواره و اعلام فراخوان دوره بعد در ماه آینده، خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره توجه به گروه‌های جوان نمایشی و رشد فعالیت‌های تئاتری در سطح فرهنگسراها است.

کرمی در ادامه اظهار داشت: این جشنواره در ۵ بخش ویژه، صحنه ای، خیابانی، کودک و نوجوان و بانوان برگزار می شود. در این جشنواره گروه های تئاتر سالمندان، معلولان و تجربی نیز حضور دارند.

وی در ادامه به روند برگزاری جشنواره اشاره کرد و افزود: پس از اعلام فراخوان ، ۵۰۰اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره رسید که در نهایت ۵۴ اثر برای شرکت در این رقابت انتخاب شد.

رونمایی از کتاب های تخصصی هنر نمایش در نمایشگاه کتاب

به گفته کرمی، در بخش جنبی جشنواره «تئاتر شهر»، دو عنوان کتاب تخصصی در حوزه تئاتر به همراه کتاب «تهران و تماشاخانه ها» و کتاب صوتی «بچه های محله خورشید» چاپ و عرضه می‌شود. این کتاب ها شنبه ۱۶ اردیبهشت در فرهنگسرای موقت کتاب واقع در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می شود.

وی قدردانی و تجلیل از حسین محب‌اهری و فرهاد خسروی فر به عنوان دو پیشکسوت و هنرمند فعال در عرصه تئاتر را از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره عنوان کرد و افزود: این دو در عرصه تئاتر فرهنگسراهای پایتخت حضور موثر و فعالی داشتند.

مدیرهنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین از راه‌اندازی مرکز تئاتر شهر(۲) در ۶ماه دوم سال خبرداد و افزود: احداث این مرکز که توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در حال ساخت است، رویدادی بسیار خوبی در عرصه تئاترحرفه ای محسوب می‌شود.

راه اندازی مراکز تخصصی نمایش، ادبیات، موسیقی و هنرهای تجسمی

سید قاسم ناظمی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از راه اندازی، چهار مرکز تخصصی نمایش، ادبیات، موسیقی و تجسمی با هدف ایجاد ارتباط دو سویه شهروندان و هنرمندان دراین سازمان خبر داد و گفت: امسال تلاش می کنیم هنر نمایش را در سطح تهران عمومی و همگانی کنیم و با بهره گیری بیشتر از هنر نمایش فرهنگ عمومی شهر را ارتقاء بدهیم. این موضوع در«نخستین جشنواره تئاترشهر» نیز لحاظ شده و این جشنواره با محوریت فرهنگسراها برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری «نخستین جشنواره تئاترشهر» را حمایت از گروه های نمایشی جوان عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۲۲۰ مرکز فرهنگی تحت پوشش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فعالیت دارند. نمایش های برگزیده «نخستین جشنواره تئاتر شهر» در طول سال در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی این سازمان اجرا خواهد شد که در این رابطه می توان به اجرای تئاترهای خیابانی در ایام تابستان اشاره کرد.

نخستین جشنواره تئاتر شهر به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۱۶ تا ۲۳ اردیبهشت با حضور گروه های تئاتری در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ پایتخت برپا می شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.