اجلاسی با حس و شور انقلابی

میزبان نشستی بزرگ با عنوان ‘اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی’ با حضور یک هزار و ۲۰۰ زن فعال در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از ۸۰ کشور جهان و ۳۰۰ زن ایرانی بود.

ایرنا، رییس جمهوری اسلامی ایران که به همراه همسر خود ‘اعظم السادات فرحی’ در این اجلاس شرکت کرده بود، در مراسم افتتاحیه این اجلاس سخنرانی کرد.

**سالن همایش های برج میلاد که به عنوان محل برگزاری این اجلاس بزرگ تعیین شده بود، مملو از زنان مسلمانی بود که هر کدام نقش خاصی در انقلاب های کشورهای خود همچون تونس، مصر و لیبی داشتند.

**مراسم ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه با ورود ‘محمود احمدی نژاد’ رییس جمهوری اسلامی ایران به سالن اجلاس که با تشویق حاضران همراه شد، آغاز گردید.

** ‘علی اکبر ولایتی’ دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی و مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی، ‘سید عمار حکیم’ رییس مجلس اعلای عراق، ‘مریم مجتهدزاده’ مشاور رییس جمهوری و رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سردار ‘محمدرضا نقدی’ رییس سازمان بسیج مستضعفان از دیگر شرکت کنندگان این اجلاس بودند.

** مشت های گره کرده، فریادهای زنان و سردادن شعارهای انقلابی الشعب یرید… ، الموت لاسراییل، الموت لامریکا، خواندن سرودهای انقلابی فضای حاکم بر اجلاس را پر از شور و حس انقلابی کرده بود.

** اعضای هیات رییسه اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی در جایگاهی که برایشان بر روی سن مشخص شده بود، قرار گرفتند، سپس یکی از زنان تونسی با احساس و شور انقلابی سخنرانی کرد و در حالی که دستهای خود را به نشانه پیروزی بالا برده بود، سرودی انقلابی از کشور تونس را خواند که تعدادی از زنان تونسی حاضر در اجلاس نیز با او همراهی کردند.

**در ابتدای مراسم کلیپی از تصاویر و فیلم های تحولات اخیر در منطقه، بیداری اسلامی، مبارزات و فعالیت های ملت های مختلف ، نماهنگ از انقلاب اسلامی ایران و تصاویر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به نمایش درآمد .

**احساس های پرشور و وسیع زنان انقلابی هنگام پخش کلیپ انقلاب های منطقه جالب و دیدنی بود، با روی پرده آمدن تصاویر امام خمینی (ره)، بانوان شروع به کف زدن کردند، تصاویر بعدی مربوط به انقلابیون منطقه، مبارزات آنها و میدان هایی که در این تحولات سرزبان ها افتاد همچون میادین تحریر و لولو با تشویق مکرر حضار همراه می شد، و هر گاه تصویر به کشوری خاص مربوط بود، صدای کف زدن از گوشه ای از سالن به گوش می رسید که به دنبال آن همه برای تشویق با یکدیگر هماهنگ می شدند.

**زنان مسلمان و انقلابی هنگام سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران نیز به طور مکرر از خود احساس نشان می دادند و مدام رییس جمهوری را تشویق می کردند. به ویژه زمانی که رییس جمهوری گفت: ‘زنان و مردان دوش به دوش یکدیگر در تحولات حرکت کردند، انسان ها در اصل خلقت یکی هستند اما در تحولات اجتماعی نقش زنان و مردان متفاوت است. به اعتقاد من نقش زنان در تحولات اجتماعی مهمتر، اثرگذارتر و ماندگارتر از مردان است.’

**پس از سخنرانی دکتر احمدی نژاد و نزدیک به اذان ظهر نشست صبح پایان یافت تا حضار پس از استراحت، خود را برای حضور در کمیسیون های اجلاس آماده کنند.

** ‘اعظم السادات فرحی’ همسر دکتر احمدی نژاد از نمایشگاه جانبی توانمندی های دستاوردهای زنان ایرانی بازدید کرد.

** پس از پایان مراسم افتتاحیه در گوشه ای از مرکز همایش های برج میلاد فرش های مخصوص نماز برای نمازگزاران پهن شد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.