اجلاس اسکاپ در تهران iبهترین نشست سه دوره اخیر بود

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

معاون دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که اجلاس اسکاپ در تهران iبهترین اجلاس سه دوره اخیر بوده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نویلین هایزر در پایان این اجلاس با تشکر صمیمانه از دولت و ملت ایران که میزبان این اجلاس بودند میزان مشارکت دراین دوره را بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت:‌حضور ۲۶ کشور عضو در این اجلاس نشان دهنده اهتمام جدی دولت ایران برای برگزاری آن بوده است.

به گفته او، حداکثر میزان مشارکت در دوره‌های پیشی اجلاس ۲۰ کشور بوده است.

هایزر با بیان این‌که هر کدام از اجلاس اسکاپ در دوره‌های قبل در یک مقطع وقتی خاص برگزار شده است، گفت: اجلاس ۲۰۰۸ در نزدیکی بحران مالی دنیا و اجلاس ۲۰۱۰ پس از iبهبود این دوران برگزار شد، اما در شرایط کنونی وضعیت کاملا متفاوت است.

معاون دبیر کل سازمان ملل با بیان این‌که اجلاس تهران نویدبخش آن است که نیازها برای کشورها مشخص شده و حرکت iبه سمت یافتن منابع و کاهش شکاف‌ها است، ادامه داد: کمبودها باید در حوزه سرمایه‌گذاری برطرف شود و اعضا iبه دنبال پیدا کردن راه‌های نوین برای حل این مشکل می باشند.

وی تاکید کرد:‌ بیانیه تهران بیانیه‌ای iبه دور از شعار و کلی گویی بوده و محتوایی عملگرا داشته است.

هایزر با تاکید بر این‌که بیانیه تهران نه یک پایان بلکه یک آغاز است، گفت: توسعه پایدار فقط با مشارکت بخش خصوصی محقق می‌شود و محقق شدن آن نه فقط رفاه کشورها بلکه رفاه ملت‌ها است.

در ادامه این نشست خبری iبهروز مرادی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری نیز گفت: اجلاس تهران نشان داد که موضوع مشارکت عمومی خصوصی در اجرای پروژه‌های زیرساختی iبه صورت جدی در دستور کار کشورها است.

وی افزود: طی چهار روز برگزاری اجلاس گفت‌وگوهای جدی د ر این زمینه شکل گرفت و سخنرانی‌های روز آخر نشان داد که کشورها iبه صورت جدی روی این موضوع متمرکز شده‌اند و برای رشد اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی آینده خود روی آن حساب کرده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.