اجلاس بین المللی نوروز برگزار می شود

اجلاس بین المللی نوروز به منظور پیوستن چهار کشور به فرهنگ حوزه نوروز برای پرونده ثبت جهانی ۱۸ آبان در هتل لاله برگزار می شود.

آتوسا مومنی مدیرکل دفتر ثبت حفظ و احیا آثار تاریخی و معنوی سازمان میراث فرهنگی به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: مقدمات برگزاری این اجلاس فراهم شده و با حضور ۱۱ کشور حوزه نوروز برگزار می شود.
وی افزود: در این اجلاس یک روزه که ۱۸ آبان برگزار می شود پرونده چهار کشور افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قزاقستان برای پیوستن به پرونده ثبت جهانی یونسکو که با فرمت جدید طراحی شده بررسی خواهد شد.
مومنی تصریح کرد: از هر کشور عضو نوروز دو مهمان دعوت می‌شود که پس از ارائه مستندات پرونده نوروز از سوی چهار کشور برای پیوستن به حوزه فرهنگ نوروز برای ثبت جهانی هفته پس از برگزاری اجلاس به یونسکو ارسال خواهد شد.
مدیرکل دفتر ثبت، حفظ و احیا آثار تاریخی، معنی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: هم اکنون هفت کشور هندوستان، قرقیزستان، ترکیه، آذربایجان، ایران و ازبکستان و عراق عضو فرهنگ حوزه نوروز هستند که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده و با ارسال پرنده چهار کشور دیگر تعداد کشورهای عضو حوزه فرهنگ نوروز به ۱۱ کشور می‌رسد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.