اجلاس بین المللی جاده ابریشم موجب اعتمادسازی بین کشورها می شود

احمد علیرضابیگی شامگاه شنبه در دیدار با معاون سفیر قزاقستان اظهارکرد: این اجلاس که امروز در تبریز اغاز بکار کرد شروع خوبی برای تقویت روابط بین کشورهاست و در مرحله بعد حضور کارگروه های تخصصی برای شناسایی دقیق ظرفیت کشورها و افزایش تعاملات ضروری است.

وی ادامه داد: در این اجلاس استان آذربایجان شرقی بخشی از ظرفیت های خود در زمینه های صنعتی، دانشگاهی، کشاورزی را معرفی کرد.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: اطلاعات کسب شده در این اجلاس برپایه واقعیات استوار است و این امر در تقویت روابط بین کشورهای شرکت کننده موثر است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: رسانه های غربی تبلیغات گسترده ای علیه ایران شروع کرده اند که این اجلاس موجب خنثی شدن این تبلیغات مغرضانه شد.

معاون سفیر قزاقستان نیز در این دیدار گفت: حضور هیات های تجاری و مسوولان این کشور در اجلاس بین المللی جاده ابریشم موجب آشنایی با ظرفیت های تبریز و آذربایجان شرقی شده است.

‘سلامت’ خاطرنشان کرد: این امر موجب تقویت روابط بین قزاقستان و ایران می شود.

وی از آمادگی کامل کشور متبوعش برای همکاری در سطوح بالای اقتصادی و تجارت خبر داد.

سلامت ابراز کرد: با اطلاعات به دست آمده از اجلاس بین المللی جاده ابریشم متوجه شدیم منافع زیادی بین ایران و قزاقستان وجود دارد.

وی گفت: در سال های اخیر روابط تجاری دو کشور روند رو به گسترشی دارد.

وی افزود: میزان مبادلات ایران و قزاقستان به بیش از یک میلیارد و ۱۱۱ میلیون دلار در سال افزایش یافته است.

سلامت اظهارکرد: در حال حاضر طرح های عمرانی بسیاری بین دو کشور وجود دارد و اتمام ساخت خط راه آهن قزاقستان – ترکمنستان و ایران موجب توفیق تعاملات فعلی می شود.

وی ادامه داد: قزاقستان در زمینه معدن در کردستان سرمایه گذاری کرده و با طرفین ایرانی در حال همکاری هستیم.

معاون سفیر قزاقستان گفت: سرمایه گذاری در طرح های صنعتی و اقتصادی ایران از اولویت های ما در مناسبات خود با ایران است.

این اجلاس امروز شنبه و یکشنبه با حضور فعالان حوزه اقتصاد و بازرگانان ۱۸ کشور واقع در مسیر جاده ابریشم، تعدادی از سفرا و وزرای این کشورها در تبریز اغاز شد.

۷۲۴۰/۵۸۷/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۶۶۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.