اجلاس تهران ادعای آمریکا مبنی بر انزوای ایران را باطل کرد

آیت الله ‘محسن حیدری آل کثیری’ روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها نشان داد که خود آمریکا منزوی است چراکه بیش از ۱۲۰ کشور دنیا با بی اعتنایی به تهدیدها و تبلیغات غربی ها، در اجلاس تهران شرکت کردند.

وی از دیگر دستاوردهای این اجلاس بزرگ بین المللی را تایید صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران دانست و اظهارداشت : همه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها یعنی دوسوم کشورهای جهان برنامه های صلح آمیز هسته ای را حق جمهوری اسلامی ایران و همه کشورهای جهان دانستند و بر این موضوع تاکید کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با بیان این که ایران در اجلاس تهران گام بسیار خوبی برای حل مشکل سوریه برداشت، تصریح کرد: آمریکایی ها به دنبال آن هستند تا با تشدید عملیات های تروریستی امنیت سوریه را کاملا برهم بزنند.

آیت الله حیدری آل کثیری خاطرنشان کرد: بحران در این کشور باید از طریق سیاسی و مسالمت آمیز حل شود.

وی، وحدت کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها را از دیگر دستاوردهای این اجلاس برشمرد و گفت: کشورهای عضو این جنبش دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران را قبول دارند ولی اغلب آنان جرات بیان آن را ندارند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: توسعه مبادلات اقتصادی کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها با جمهوری اسلامی ایران از دیگر دستاوردهای شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها بود که با تحقق این موضوع دیگر هرچقدر آمریکا بحث تحریم را مطرح کند هیچ اثری نخواهد داشت.

آیت الله حیدری آل کثیری همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در آیین گشایش اجلاس تهران اشاره کرد و یادآور شد: کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها قطعا می توانند در مهندسی جدید برای مدیریت بین المللی نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

سیام**۷۳۷۸**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۵۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.