اجلاس تهران فرصتی برای دور زدن تحریم‌های نفتی ایران

امیری خامکانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: نشست اجلاس تهران فرصت مناسبی برای به حاشیه راندن تحریم‌های نفتی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد.

حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت:‌ برگزاری چنین اجلاسی که بزرگترین نشست جهانی بعد از سازمان ملل متحد است، قطعا در پیشبرد برنامه‌های ضد تحریمی جمهوری اسلامی ایران موثر خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با فرصتی که در حاشیه برگزاری اجلاس تهران برای مسئولان حوزه نفت و انرژی کشورمان به وجود آمد رایزنی‌هایی برای ارتقا سطح روابط انرژی انجام شد که در آینده این حوزه کاری تاثیرگذار است.

سخنگوی کمیسیون انرژی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مدیریت تحریم‌های یکجانبه غرب علیه کشورمان موفق‌ بوده است، گفت: قطعا با برگزاری چنین اجلاسی که یک موفقیت سیاسی بزرگ به شمار می‌رود بحث تحریم‌ها بیش از پیش به حاشیه رانده خواهد شد.

گفتنی است؛ در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد که از پنجم لغایت دهم شهریورماه به میزبانی تهران برگزار شد؛ رستم قاسمی وزیر نفت و برخی دیگراز مسئولان حوزه نفت و انرژی با مقامات برخی از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد مذاکراتی حول محور مباحث نفت و انرژی انجام دادند.

انتهای پیام/

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.