اجلاس جنبش عدم تعهد فرصتی بزرگ در جهت اشاعه فرهنگ غنی ایران به جهان است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برگزاری جنبش عدم تعهد فرصت مغتنمی در رساندن پیام فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان است.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری جنبش عدم تعهد فرصت بزرگی در جهت اشاعه فرهنگ غنی ایران به جهان است، گفت: مسئولان کشور باید از فرصت برگزاری جنبش عدم تعهد حداکثر بهره را ببرند و در جهت شناساندن فرهنگ اسلامی ایران به مهمانان خارجی تمام تلاش خود را بکنند.

وی تصریح کرد: مسئولان برگزار کننده اجلاس باید مظاهر فرهنگی، هنری و اسلامی ایران را در معرض دید مدعوین قرار دهند تا عظمت ایران  برای حاضران اجلاس نمایان شود.

مقتدایی در ادامه افزود: باید بین فرهیختگان فرهنگی و هنری ایران و کشورهای عضو عدم تعهد ارتباط برقرار شود چراکه برگزاری این اجلاس فرصت مغتنمی در رساندن پیام فرهنگی نظام اسلامی ایران به گوش جهانیان است.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به اینکه اجلاس غیر متعهدها دستاوردهای بسیاری می‌تواند برای ایران داشته باشد، اظهار داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت امور خارجه باید تمام توانمندی‌های خود را به کارگیرند تا برنامه‌های فرهنگی با کیفیت مطلوب به انجام برسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باید در حاشیه اجلاس نمایشگاه‌هایی در سطوح مختلف برگزار شود تا ظرفیت‌های فرهنگی، دینی، اخلاقی و هنری ایران به مهمانان کشورمان نشان داده شود و ذهنیت مثبتی در اذهان مهمانان ایجاد کنیم تا منفعت کامل را از برگزاری این اجلاس ببریم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.