اجلاس روز قدس سال آینده با حضور ۵۷ کشور در ایران برگزار می شود

به گزارش ایرنا ، دکتر ‘ محمد حسینی ‘ چهارشنبه شب در گفت وگوی ویژه با شبکه چهار سیما ضمن بیان این مطلب افزود :به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب آن از سوی سازمان همکاریهای اسلامی روز قدس از این پس در هر ۵۷ کشور اسلامی جهان و بطور همزمان در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت :خوشبختانه پیشنهاد ما برای میزبانی اجلاس سال آینده تصویب شد و مقرر گردید این نشست در تهران برگزار شود.

حسینی با اشاره به اینکه با همکاری ایران ، یک شبکه ماهواره ای از سوی کشورهای اسلامی ایجاد می شود ، گفت : در این راستا مذاکرات رضایت بخشی صورت گرفته و قرار است این شبکه مسائل واقعی فلسطین و سیاست دد منشانه رژیم صهیونیستی را بخوبی به جهانیان عرضه کند.

** جشنواره خلیج فارس در سالجاری باشکوه تر از همیشه خواهد بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به برگزاری جشنواره خلیج فارس بامرکزیت استان هرمزگان که از دهم ماه جاری آغاز می شود اشاره کرد و گفت : مراد این است که جشنواره امسال ، جدی تر از همیشه برگزار شود . البته این جشنواره در خوزستان ، تهران ، بوشهر و کیش نیز برگزار خواهد شد که برگزاری سمفونی خلیج فارس در تالار وحدت تهران ، رونمایی از کتب مختلف ، دو همایش علمی ، راه اندازی کتابخانه دیجیتالی از آن جمله است .

وی ادامه داد: دراین جشنواره علاوه بر تجلیل از شخصیت های علمی،دوهمایش علمی در بندرعباس و کیش برگزار می شود و کتب و مقالات متعدد و ماندگار در آن عرضه و در جزایر خلیج فارس برنامه های متنوعی نیز به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود : مسابقه پیامک نیز در طول این جشنواره برگزار می شود که به برندگان جوایز نفیس از جمله خودرو اهدا خواهد شد.

** ۲۵۰۰ ناشر داخلی و۱۶۰۰ ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب حضور می یابند

وزیر ارشاد همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در تهران گفت : تاکنون ۲۴ دوره این نمایشگاه برگزار شده و تجارب گراسنگی از آن اموخته ایم .

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال با شعار ‘ ربع قرن- جهاد فرهنگی’ نام گرفته ، افزود : در این راستا تعامل و پیوند بسیارخوبی صورت گرفته ، بطوریکه ۲۵۰۰ ناشر داخلی مقرر شده در آن حضور یابند . البته آنها کار خود را با جدیت شروع کرده اند تا حضوری پربار و موثر در نمایشگاه امسال داشته باشند .

حسینی در خصوص میهمانان خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه گفت : در بخش ‘ بیداری اسلامی ‘ مهیمانان صاحب نامی حضور خواهند داشت که تنها از کشور مصر ، ۸۰ استاد مجرب در آن شرکت می کنند که این خود می تواند پاسخ قاطعی به دشمنان جمهوری اسلامی بدهد.

وی در این زمینه افزود : باوجود تبلیغات منفی غرب علیه ما ، امسال درخواست بیشتری شده تا ناشران و اساتید خارجی در نمایشگاه کتاب تهران حضور یابند . حتی از کشور امریکا ، ابراز علاقه کرده اند در این نمایشگاه حضور داشته باشند .

وزیر ارشاد ادامه داد : حدود ۱۶۰۰ ناشر خارجی از ۸۰ کشور اعلام امادگی کرده اند که این تعداد قابل توجه ، پاسخ دندان شکنی به رسانه های وابسته به غرب می دهد .

وی افزود : برای برگزاری ایین گشایش ، تجلیل از تلاشگران و ایین پایانی ، رایزنی های لازم صورت گرفته است . همچنین ادارات کمرگ و سازمان هواپیمایی برای انتقال کتب خارجی به تهران برنامه ریزی خوبی انجام داده اند .

حسینی درباره مساحت نمایشگاه گفت : خوشبختانه مساحت این نمایشگاه با همکاری و زحمات دوستان در مصلی تهران در سال ۹۱ ، پنج هزار متر مربع افزایش یافته و به ۱۲۵ هزار متر مربع خواهد رسید . البته قرار است پروژه جدیدی برای این منظور در نظر گرفته شود که کلنگ آغاز این نمایشگاه ، بزودی برزمین زده می شود و جزییات آن اعلام خواهد شد .

وی در پایان ضمن تاکید بر حضور اندیشمندان و نخبگان فرهنگی و رسانه ای خارجی در کشورمان ،گفت : این حضور ، تبلیغات منفی غرب را بخوبی اشکار کرده و می کند و ما باید در این زمینه کوشا تر از همیشه باشیم .

۱۵۹۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۹۷۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.