اجلاس سراسری نماز همایشی برای جلب توجه مدیران کشور است

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، حجت الاسلام ‘مجتبی کلباسی’ روز یکشنبه در نشست خبری بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز ضمن بیان اهداف و برنامه های این اجلاس گفت: اجلاس نماز برای جلب توجه مسوولان بویژه مدیران فرهنگی و مقامات کشور و عموم مردم به اهمیت و جایگاه نماز بوده و می توان گفت هر سال یک اذان سالانه گفته می شود.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شرایط جنگ وهمچنین وضعیت کشور به گونه ای بود که در مساله نماز غفلت شد و از ۲۲ سال پیش برای احیای نماز حرکتی شروع شد و پرچمدار این حرکت حجت الاسلام ‘محسن قرائتی’ بود.

کلباسی با بیان این که شعار اجلاس امسال ‘نماز و نهضت مسجدسازی’ است؛ افزود: چند سالی است که مساله مسجد به عنوان موضوع این اجلاس قرار گرفته تا تحولی در مساجد ایجاد شود و فضاهای مناسب برای نماز بوجود آید.

وی یکی دیگر از اهداف برگزاری این اجلاس را توجه به امر نماز دانست و گفت: برگزاری اجلاس نماز باعث می شود تا گام های موثری برای ارتقاء نماز برداشته شود و می توان گفت این اجلاس به مساله احداث و توسعه مساجد و همچنین حضور واقعی مردم در مساجد کمک می کند.

حجت الاسلام محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز نیز در این نشست خبری ضمن بیان چند نکته اخلاقی به خبرنگاران گفت: اجلاس نماز در جمهوری اسلامی تنها اجلاسی است که با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز به کار می کند. البته رهبر انقلاب برای کنگره جهانی حج نیز هر سال پیام می فرستند که برای تمام حاجیان قرائت می شود.

وی اضافه کرد: در طول بیست سال گذشته هر سه رییس جمهور وقت در اجلاس حضور داشتند و در سایه اجلاس نماز صدها مسجد در جاده ها ساخته شد.

رییس ستاد اقامه نماز برپایی ده ها نماز جماعت در دانشگاه ها را یکی دیگر از برکات اجلاس سراسری نماز دانست و گفت: ترجمه کتاب هایی با موضوع نماز، برپایی نماز ظهر عاشورا، سرودن اشعار مربوط به نماز و مسائلی دیگر از آثار این اجلاس بوده است.

‘سید محمد عبداللهی’ دبیر بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز نیز از برگزاری این مراسم در روزهای پانزدهم و شانزدهم شهریور در سالن انتظار اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی کرمانشاه خبر داد و گفت: هزار و ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده که نویسندگان ۲۱ مقاله مورد تجلیل واقع می شوند.

وی گفت: هشتصد مهمان از سراسر کشور به این اجلاس دعوت شده اند که شامل مدیران فرهنگی کشور، استانداران، ائمه جماعات، مدیران ارشد فرهنگی سازمان ها و وزارتخانه ها، روسای شورای شهر و فعالان مساجد استان کرمانشاه هستند.

عبداللهی افزود: پیام رهبر معظم انقلاب در افتتاحیه، پیام آیت الله ‘عبدالله جوادی آملی’ در مراسم اختتامیه، برگزاری هفت سخنرانی و سه میزگرد علمی تخصصی با محوریت مساجد محلی و در دسترس از برنامه های این اجلاس است.

وی گفت: در این مراسم از ۱۴ دستگاه فعال در حوزه نماز تقدیر واز فعالان مساجد کرمانشاه تجلیل خواهد شد.

دبیر بیست و یکمین اجلاس نماز از برگزاری نمایشگاه عمومی و اختصاصی در طول برپایی اجلاس خبر داد و گفت: در نمایشگاه عمومی ۱۳۰ غرفه برپا خواهد شد و ۲۵ سازمان و دستگاه حضور خواهند داشت.

فراهنگ**۱۰۰۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۵۲۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.