اجلاس سران غیرمتعهدها، فرصتی برای معرفی صنعت خودروی کشور

استفاده از برخی مدل های لوکس خودروهای داخلی در ناوگان حمل و نقل اجلاس مهم غیر متعهدها به طور حتم اثرات مثبت غیر مستقیم خود را در معرفی توانمندی صنعت خودرو ایران خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، ارایه خدمات به مهمانان خارجی شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها با کیفی ترین خودروهای داخلی ، نشان از توانمندی های بالای صنعت خودروی کشور است و معرفی این توانمندی ها می تواند به گسترش روابط تجاری کشورهای عضو در حوزه خودرو ودر نهایت درآمدزایی ملی کمک کند.

بر اساس این گزارش مجید منصوری  نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت این اجلاس در عرصه های بین المللی و پوشش گسترده خبری آن در دنیا ، افزود : در حین برگزاری چنین اجلاس های مهمی ، همواره بسیاری از خبرگزاری های خارجی،تحلیل های دقیقی را نسبت به ملزومات مورد استفاده در این نوع اجلاس ها ،حتی خودروهای میهمانان حاضر در این اجلاس دارند و استفاده از خودروهای لوکس شرکت پارس خودرو اثرات تبلیغی خوبی را در معرفی تکنولوژی و دانش فنی صنعت خودرو ایران در سطح جهان خواهد داشت.

وی اظهار داشت: به طور حتم استفاده از خودروهایی چون تیانا، ماکسیما و مگان در ناوگان حمل و نقل شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد می تواند در حوزه صادرات و تولید این محصولات نیز تاثیر مثبتی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به تاثیرحداقلی این اقدام در شناخت بیشتر کالاهای ایرانی در دنیا ، خاطر نشان کرد : با بکارگیری محصولات با کیفیت ترین شرکت خودروساز داخلی در ناوگان حمل و نقل اجلاس آتی، امکان برگزاری گپ و گفتگوهایی در حاشیه آن بین میهمانان حاضر و تولیدکنندگان حاصل خواهد شد.

همچنین در همین ارتباط نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران از آمادگی خودروسازان داخلی برای صادرات و ایجاد خطوط تولید خودرو در کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خبر داد.

وی اظهار داشت: حضور هیات‌هایی از ۱۲۰ کشور جهان در اجلاس جنبش غیر متعهدها در تهران بهترین فرصت برای نمایش توانمندی‌های صنعتی ایران است.

نعمت بخش با بیان اینکه صنعت خودرو از نظر تکنولوژی تولید پیشرفته‌ترین صنعت کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای بازدید هیات‌های خارجی از خودروسازان بزرگ کشور فرصتی را برای نمایش توانمندی‌های ایران در این حوزه فراهم خواهد کرد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در صورتیکه در حاشیه محل برگزاری اجلاس سران عدم تعهد، نمایشگاهی نیز از محصولات صنعتی کشور به‌ویژه خودرو برگزار ‌شود، در افزایش سطح آگاهی جهان از پیشرفت‌های صنعتی ایران بسیار موثر خواهد بودس/.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.