اجلاس سران غیرمتعهدها در ایران با اقتدار و امنیت کامل برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘بودو پرامانو’ یکشنبه شب در مراسم سالروز پدافند هوایی که با حضور امیر سرتیپ ‘فرزاد اسماعیلی’ فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران و بیش از ۳۰ وابسته نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران در ستاد فرماندهی این قرارگاه برگزار شد، برگزاری موفقیت آمیز اجلاس غیرمتعهدها در تهران را به دولت و ملت ایران تبریک گفت.

وی اظهار داشت: برگزاری این اجلاس به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران که در آن هیات های عالی رتبه حدود ۱۴۰ کشور عضو و ناظر شرکت داشتند، با موفقیت بزرگی در تمامی زمینه ها بخصوص در زمینه تمهیدات امنیتی همراه بود و با همکاری تمامی نیروهای نظامی و انتظامی ایران، امنیت این اجلاس به طور کامل فراهم شد.

پرامانو در ادامه با گرامیداشت نخستین سالروز پدافند هوایی ارتش ایران افزود: پس از گذشت بیش از سه سال از اقامتم در ایران شاهد پیشرفت های بسیار جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف از جمله علوم، فناوری و دفاعی در این کشور بودم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده اند، پدافند هوایی باید هوشیار و با هوش باشد، گفت: هم اکنون حاضرم این اطمینان را بدهم که این اتفاق در پدافند هوایی ارتش ایران افتاده و این نیرو از جمله نیروهایی است که در نهایت آمادگی و هوشیاری بسر می برد.

این وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران ادامه داد: در تمام نیروهای نظامی اعم از زمینی، هوایی و دریایی همواره مشکلاتی وجود دارد و آن نیرویی که می تواند به عنوان حل کننده مشکلات در این نیروها نقش ایفا کند، پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران است که هم اکنون در جایگاه خود قرار دارد.

پرامانو در ادامه از سوی تمامی وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران، تاسف و تاثر خود و سایر اعضا را به دلیل زلزله شدید ۲۱ مرداد در شمال غرب ایران که شمار زیادی از شهروندانی ایرانی در استان آذربایجان شرقی کشته و یا مجروح شدند را به خانواده های قربانیان و دولت و ملت ایران اعلام کرد.

سیام**۱۴۷۸**۱۵۳۶**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۵۶۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.