اجلاس عدم تعهد بارها به نفع ایران در موضوع هسته ای موضع گیری کرده است

علی اکبر ولایتی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار مهر، با بیان اینکه  اجلاس عدم تعهد بارها به نفع ایران در موضوع هسته ای موضع گیری کرده است، اظهار داشت: اجلاس عدم تعهد، اجلاس سران نقش مهمی دارد بر تعیین سرنوشت کشورهای عدم تعهد که عضو این اجلاس هستند.

وی ادامه داد: تعداد ۱۲۰ کشور و با ناظران حدود ۱۴۰ کشور عضو این اجلاس هستند و این بزرگترین مجتمع بین المللی بعد از سازمان ملل متحد است.
 

اجلاس عدم تعهد تاثیر بسیار زیادی در صحنه بین المللی دارد

مشاور ارشد مقام معظم رهبری گفت: با توجه به سابقه طولانی بیش از ۵۰ ساله که این نهضت دارد ریشه های عمیقی در بین کشورهای جهان سوم دارد و در صحنه بین الملل تاثیر گذار است.

ولایتی ادامه داد: حتی در سازمان ملل متحد تصمیم گیری های متحد این کشورها موجب تاثیرات زیادی در صحنه های بین المللی می شود در موضوع هسته ای ایران بارها مجموعه عدم تعهد به نفع ایران موضع گیری کرده اند.

اجلاس عدم تعهد در تاریخ ایران بی سابقه است

مشاور ارشد مقام معظم رهبری تصریح کرد: این اجلاسی که تشکیل می شود در تاریخ ایران بی سابقه است.

وی گفت: حدود ۱۴۰ کشور در سطح سران و رده های بالا حکومتی و سازمان بین المللی جمعاً در ایران زیر چتر اجلاس عدم تعهد جمع می شوند.

مشاور ارشد مقام معظم رهبری تصریح کرد: این امر می تواند یک مقدمه ای باشد بر ایجاد روابط نزدیک تر با کشورهای عضو و کشورهای که تا کنون این مجال را نداشتند ایران را نزدیک بشناسند.

اجلاس عدم تعهد بر تقویت نقش بین المللی ایران کمک می کند

ولایتی اظهار داشت: هم اکنون این فرصت فراهم شده که ایران و امکانات این کشور را از نزدیک مشاهده کنند و بشناسند و این خود کمکی بر توسعه روابط دو جانبه و تقویت نقش بین المللی جمهوری اسلامی ایران است.

………………………

مصاحبه: مهدی دهقان


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.