اجلاس غیرمتعهدها در امنیت کامل برگزار شد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، امیر سرتیپ ‘فرزاد اسماعیلی’ یکشنبه شب در حاشیه مراسم روز پدافند هوایی با حضور وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پروازهای فرامنطقه ای نیز در خارج از مرزها، پروازهای عادی خودشان را داشتند.

امیر سرتیپ اسماعیلی خاطرنشان کرد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش رصد کامل و صددرصد مرزهای هوایی جمهوری اسلامی ایران را از عمق مرزها و در حقیقت از یک صد کیلومتری مرزهای هوایی کشور تا تهران بزرگ به صورت لایه به لایه انجام داد و امنیت هوایی را همانند امروز برقرار کرد.

وی افزود: در مدت زمان برگزاری اجلاس شانزدهم به میزبانی کشورمان که با حضور سران و نمایندگانی از ۱۲۰ کشور و ده ها سازمان بین المللی برگزار شد، در تهران بزرگ بیشترین سامانه های دفاع هوایی اعم از راداری، شنود الکترونیکی، دیده بانی و سامانه های موشکی و توپخانه ای گسترش یافت.

امیر سرتیپ اسماعیلی افزود: در مدت برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران برای برقراری امنیت هوایی کشور و این اجلاس از هواپیماهای طرح پدافندی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بهره گرفتیم و یک دفاع منسجمی را در هنگام سخنرانی های اعضای جنبش عدم تعهد برقرار کردیم.

وی اظهار داشت: آنچه که در جریان برگزاری جنبش سران غیرمتعهدها در ایران شاهد بودیم، اقتدار در کنار امنیت بود.

ادامه دارد…

**سیام **۱۵۳۶**۱۴۷۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۵۶۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.