اجلاس غیر متعهدها، نمایانگر دیپلماسی فعال ایران

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: برگزاری اجلاس غیر‌ متعهدها در ایران نشانگر جایگاه اثرگذار و تعیین کننده ایران در تحولات منطقه‌ای و بین المللی است.

مصیب نعیمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به شانزدهمین اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران گفت:مواضع کشورهای غیر متعهد خط بطلانی بر دیدگاه‌های غرب در قبال جمهوری اسلامی و مسائل جهانی خواهد کشید و به دنیا ثابت خواهد کرد که ایران نه تنها کشوری منزوی نبوده بلکه هیچ تصمیمی بدون حضور کشورمان در جهان ضمانت اجرایی نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت این اجلاس افزد: اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد بعد از مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بزرگترین و مهم‌ترین اجتماع بین‌المللی است که با حضور کشورهای متعدد جهان برگزار می‌شود و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: ترس و نا امیدی دشمنان در حالیست که هنوز از موضوع بحث‌ها و نتایج اجلاس اطلاعی ندارند ولی به خوبی آگاه هستنند که کشورهای غیر متعهد، مواضعی نزدیک به ایران را در پیش خواهند گرفت و بر حقوق مسلم ایران در مسائل هسته‌ای و دیگر مسائل جهانی صحه خواهند گذاشت.

“انتهای پیام”/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.