اجلاس ژنو ۲ ظرفیت سیاسی و بین‌المللی برای حل بحران سوریه/ حل بحران برپایه واقع‌بینی از طریق گفتگوی سیاسی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس‌جمهور سوریه گفت: اجلاس ژنو ۲ ظرفیت سیاسی و بین‌المللی برای حل بحران سوریه است که برگزاری موفقیت‌آمیز آن می‌تواند از استمرار کشتار انسان‌های بی‌گناه و افراطی‌گری جلوگیری کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز چهارشنبه در دیدار با “بشار اسد” رئیس‌جمهور سوریه آخرین تحولات، روابط دو جانبه و موضوعات مهم منطقه به ویژه بحران سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان با ابلاغ سلام رسمی رئیس‌جمهور ایران به رئیس‌جمهور سوریه، آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی فی‌مابین را مورد تاکید قرار داد. 

ظریف با تشریح روند سیاسی به وجود آمده به دنبال مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ بر دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با افراطی‌گرایی، خشونت و فتنه‌های مذهبی در منطقه تاکید کرد و افزود: برای حل بحران سوریه بایست برپایه واقع بینی از طریق گفتگوی سیاسی به سمت رسیدن به راه حل حرکت کرد.  
 
وی ادامه داد: اجلاس ژنو ۲ ظرفیت سیاسی و بین‌المللی برای حل بحران سوریه است که برگزاری موفقیت‌آمیز آن می‌تواند از استمرار کشتار انسان‌های بی‌گناه و افراطی‌گری جلوگیری کند.  
 
بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به ریاست محترم جمهوری کشورمان و تاکید بر اهمیت روابط دو جانبه، اقدامات دولت سوریه در زمینه مبارزه با خشونت، افراطی‌گرایی و فتنه مذهبی را تشریح و از مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم سوریه تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.