اجلاس گفتگوی ملی سوریه مقدمه‌ای موفق برای ایجاد وحدت میان طرف‌های مختلف سوری

۲۹ آبان ،

مشاور رییس جمهوری نیکاراگوئه در دیدار با صالحی:

مشاور رییس جمهوری نیکاراگوئه ابتکار جمهوری اسلامی ایران در گردآوردن شخصیت‌ها، احزاب، قومیت‌ها، اقلیت ها و طایفه‌های سوری بر دور یک میز برای کمک به حل و فصل بحران سوریه را اقدامی سازنده و ارزشمند توصیف کرد.

به گزارش تفسیری حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ میگوئل دی اسکوتو مشاور رییس جمهوری نیکاراگوئه، که برای شرکت در اجلاس گفتگوی ملی سوریه به  تهران آمده است، امروز (دوشنبه) در دیدار با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان، ابتکار جمهوری اسلامی ایران در گردآوردن شخصیت‌ها، احزاب، قومیت‌ها، اقلیت ها و طایفه‌های سوری بر دور یک میز برای کمک به حل و فصل بحران سوریه را اقدامی سازنده و ارزشمند توصیف کرد.

وی این اقدام ایران را مقدمه‌ای موفق برای ایجاد وحدت میان طرف‌های مختلف سوری دانست.

اسکوتو که سابقه تصدی وزارت امور خارجه نیکاراگوئه و ریاست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را در کارنامه خود دارد، در این دیدار همچنین با تمجید از انقلاب اسلامی ایران، علاقه‌مندی کشورش را برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های دو طرف مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با یادآوری سابقه روابط خوب تهران و ماناگوا، همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های دوجانبه و بین‌المللی را یادآور شد.

با توجه به ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد، در این دیدار همچنین تقویت همکاری میان کشورهای عضو این جنبش مورد تاکید قرار گرفت.

گفت‌وگو و تبادل نظر درباره تحولات و مسایل بین‌المللی از جمله سیاست‌های سلطه‌طلبانه و سیطره جویانه آمریکایی – صهیونیستی، تبعیض و بی‌عدالتی در جهان و استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی و ضرورت تجدید ساختار سازمان ملل متحد از دیگر محورهای مورد مذاکره در این دیدار بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.